پراید بلژیکی در ماه مه برای اولین بار در دو سال گذشته به بروکسل بازمی گردد

به گزارش RTBF و Bruzz، پس از دو سال لغو به دلیل همه‌گیری کووید-19، بلژیک پراید که جامعه LGTBQIA+ را جشن می‌گیرد، در 21 می به خیابان‌های بروکسل بازخواهد گشت. بازگشت پراید بلژیکی در روز سه‌شنبه، روز آگاهی سالانه لزبین‌ها، توسط پراید بلژیکی بروکسل و دفتر گردشگری منطقه بروکسل visit.brussels اعلام شد.

رژه جشن برای حقوق همجنس گرایان، همجنس گرایان، دوجنس گرایان، ترنس ها، دگرباشان، اینترسکس ها، غیرجنسی ها و هرکسی که خود را در هنجارهای دگرجنس گرا و سیس جندر نمی شناسد، امسال با موضوع باز برگزار می شود. پراید بلژیکی بروکسل در بیانیه‌ای اعلام کرد که “Open” “فراخوانی برای فراگیری، احترام و برابری بیشتر برای افراد LGBTI+” راه اندازی خواهد کرد.

این رویداد در روز پنجشنبه 5 می، با “راه اندازی غرور” آغاز می شود، یک راهپیمایی که در خیابان های بروکسل حرکت می کند و از مقابل Manneken-Pis عبور می کند که لباسی خاص برای این مناسبت به تن خواهد کرد.

برای دو هفته آینده تا رژه غرور، بسیاری از ساختمان‌ها در منطقه بروکسل به رنگ‌های رنگین کمان، نماد جهانی جامعه LGBTQIA+، روشن خواهند شد.

خود رژه از ساعت 13:00 در مونت دز آرت در 21 می آغاز خواهد شد. انتظار می رود صد هزار نفر در یک فضای “باز، امن و فراگیر” شرکت کنند و تنوع را جشن بگیرند. علاوه بر رژه، سرگرمی در سراسر شهر توسط هنرمندان و پروژه های LGBTI+ ارائه می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *