پزشکان از دادگاه قانون اساسی می‌خواهند که داروسازان را از انجام تزریقات کووید جلوگیری کند

وزیر بهداشت فدرال فرانک واندنبروک (سوسیالیست فلاندری) برای اولین بار پیشنهادی را ارائه کرد که به داروسازان اجازه می دهد واکسن های کرونا را تجویز و تجویز کنند. ایده این بود که مقداری از فشار از پزشکان عمومی برداشته شود و نرخ واکسیناسیون افزایش یابد.

با این حال، چندین انجمن پزشکان نگرانی خود را در مورد پیشنهادهایی که در ماه مارس به قانون تبدیل شد، ابراز کردند. پزشکان در مورد مجاز بودن داروسازان برای انجام اقدامات پزشکی مشکل دارند و در مورد غرامت مالی که داروخانه ها بابت این کار دریافت می کنند، اعتراض دارند.

اکنون BVAS برای لغو قانون به دادگاه قانون اساسی می رود. بزرگ‌ترین انجمن پزشکان می‌ترسند که اگر مشکلی پیش بیاید، عضو آن به حال خود رها شود زیرا بیمار پس از واکسینه شدن دچار عوارض جانبی می‌شود.

BVAS می گوید: “داروسازان برای تشخیص مشکلات پزشکی ناشی از واکسیناسیون آموزش ندیده اند. واکسیناسیون می تواند باعث شوک آنافیلاکتیک شود. خطر عوارض عصبی و ایمنی، تب و آستنی وجود دارد.”

این انجمن می افزاید که زیرساخت های غیر استاندارد در داروخانه ها به این معنی است که “حق قانون اساسی برای حفاظت از سلامت به خطر افتاده است”.

علاوه بر این، “ماده 22 قانون اساسی نیز ممکن است در اینجا دخیل باشد – حق حفظ حریم خصوصی – اگر داروساز به دلیل حضور سایر مشتریان نتواند محرمانه بودن پزشکی را تضمین کند، می تواند به خطر بیفتد.”

BVAS همچنین اعتراض هایی به داروسازان دارد که هزینه ای از طرف دولت برای واکسیناسیون مشتریان دریافت کرده اند. علاوه بر این، استدلال می‌شود که پزشکان بر خلاف داروسازان، مجبورند واکسن‌های خود را از داروخانه یا مرکز واکسیناسیون سفارش دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *