پسواس، این ماهیچه حیاتی برای ورزشکاران است که به عضله زباله معروف است

639 ماهیچه در بدن انسان وجود دارد. بی‌تردید بی‌شک پسواس از همه بی‌اعتبارتر است. ما حتی به او زنگ می زنیم “عضله زباله” زیرا تمایل به انباشت زباله های آلی دارد. در دفاع از او باید گفت که این عضله در یکی از پرتراکم ترین نواحی بدن انسان یعنی لگن کوچک جریان دارد. در این سطح، تمام مواد زائد همسایگان: روده بزرگ و کلیه ها را از طریق مویرگ جذب می کند. با هر حرکت، غشاهای مربوط به این اندام‌های مختلف به یکدیگر ساییده می‌شوند که باعث مسمومیت پیشرونده عضله می‌شود که عامل بسیاری از عذاب‌ها در جمعیت دوندگان است.

پسواس شما را وادار به راه رفتن می کند!

پسواس پرس بدی دارد. با این حال، سختی بیش از حد با او اشتباه است. زیرا هنگام عبور از یک منطقه بسیار شلوغ از بدن ما نیز نبوغ زیادی نشان می دهد. فضای کمی وجود دارد که مجبور است برای انجام کار خود به اطراف بچرخد و حتی در بالای خود به دو قسمت تقسیم شود. بنابراین یکی از شاخه های آن به مهره های کمری می چسبد در حالی که شاخه دیگری روی خود استخوان ایلیاک ریشه می گیرد. به لطف این، پسواس می تواند وظیفه اصلی خود را که ران ها را به جلو می برد، انجام دهد. بنابراین در تمام حرکات حرکتی از اهمیت بالایی برخوردار است: راه رفتن یا دویدن. شگفت آورتر اینکه پرتوهای بالایی آن در واقع بین ستون هایی که دیافراگم را پشتیبانی می کنند در هم تنیده شده اند، به این معنی که پسواس نیز بخشی از ماهیچه های تنفسی است.

ماهیچه ای برای انجام هر کاری

علیرغم نقش حیاتی آن، ورزشکارانی که فکر می کنند محترمانه با آن رفتار کنند، به ندرت، بسیار نادر هستند. با این حال، او ماه را نمی خواهد. فقط این است که هر از گاهی آن را کشش می دهیم (یادداشت سردبیر: برای کشش پسوآس، تمرین کلاسیک شامل قرار گرفتن در موقعیت است. “پرش به جلو” و در موقعیت “پرش به جلو با زانو روی زمین”) و مهمتر از همه این که اطمینان حاصل کنیم که او همیشه به خوبی هیدراته می شود.

در صورت کمبود آب، غشایی که آن را در بر گرفته انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و رگ‌های خونی که آن را تامین می‌کنند تحت کشش قرار می‌گیرند، که باعث گرفتگی عضلات می‌شود که به راحتی می‌توان با نوشیدن بیشتر از آن جلوگیری کرد.

توصیه کوچک دیگر: زمان نشستن را محدود کنید. هنگامی که تنه و ران ها یک زاویه کم و بیش راست تشکیل می دهند، در موقعیت کوتاه شده تحت کشش قرار می گیرد که در درازمدت این خطرات باعث می شود که انعطاف پذیری طبیعی خود را از دست بدهد. بنابراین ضروری است که به طور منظم هر ساعت یا بیشتر حرکت کنید تا بتواند کمی کشش داشته باشد.

هنوز بهتر است: به طور منظم بیرون بروید تا راه بروید یا بدوید، زیرا این چیزی است که او را از همه بهتر می کند، همانطور که اولیویه روسو (Centre Hospitalier de Wallonie Picarde) در موضوع اختصاص داده شده به او در مجله Zatopek اشاره می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *