این یکی از پیامدهای ظهور پلتفرم های استریم است که تا حد زیادی قابل پیش بینی است. برای جذب مشترکین بیشتر، غولهای جدید همیشه باید داستانهای تخیلی بیشتری ارائه دهند، در حالی که آگاه باشند که خلاقیت فیلمنامهنویسان هالیوود دور از دسترس نیست و بدون محدودیت نیست.
بنابراین، راه حل واضح این است که کاری را انجام دهیم که استودیوهای بزرگ برای سالها انجام میدهند، یعنی ایجاد فرنچایزهای مارول مانند و بهروزرسانی هر محصولی که احتمالاً علاقه را برانگیخته است. حتی اگر در آن زمان یک فلاپ بود.
به همین دلیل است که در کمال تعجب همه، استودیو قرن بیستم (فاکس سابق)، تصمیم گرفت راهاندازی مجدد لیگ آقایان فوق العادهیک ناامیدی بزرگ در سال 2003 که نه منتقدان و نه مردم را متقاعد کرد (179 میلیون دلار دریافتی برای بودجه 78 میلیون دلاری بدون احتساب هزینه های تبلیغاتی: این برای پوشش هزینه های آن کافی نیست). و نه حتی بازیگر اصلی آن: بعد از بازی در نقش آلن کواترمین، شان کانری به سادگی تصمیم به بازنشستگی گرفت و اعلام کرد که “احمق ها اکنون در هالیوود هستند”.
اما اکنون، در نوزده سال، همه چیز بسیار تغییر کرده است. انتقام جویان پتانسیل کامل گردهمایی های ابرقهرمانی را به نمایش گذاشتند و دیزنی که دستانش را به استودیو و حقوق سینمایی آن رساند، احساس کرد زمان آن رسیده است که مفهوم این اتحاد دوباره قهرمانان ادبی کلاسیک را مرور کند. با نزدیکتر شدن به کمیک استریپ آلن مور و کوین اونیل، که در اواسط دوران ویکتوریا با آلن کواترمین ماجراجو، مینا موری خونآشام، کاپیتان نمو، دکتر جکیل (و آقای هاید، لزوما) مخالفت کردند. و همچنین گریفین (مرد نامرئی) برای مخالفانی به اندازه فو مانچو، موریارتی یا مهاجمان بیگانه جنگ های جهانی.
ماموریت تازه سازی به جاستین هیث، فیلمنامه نویس محول شد گنجشک قرمز، تکاور تنها یا جاده انقلابی. راستش را بخواهید، فیلمشناسیهای اطمینانبخشتر از این را میشناسیم، اما اگر او موفق شود تاریکی و بدبینی اثر اصلی را حفظ کند، همه امیدها حلال است.