پیروزی رم در لیگ برتر مقابل فاینورد (1-0)

پس از 16 دقیقه یکی از کهنه سربازان رم، هنریخ مخیتاریان به دلیل مصدومیت غایب است. این بازیکن ارمنی در حال بازگشت از غیبت کوتاه مدت بود و مشخصا هنوز آماده نبودن پا به زمین بود.

نیم ساعت بعد از بازی، نیروهای ژوزه مورینیو روی گل زانیولو با پاس خوب مانچینی پیش افتادند. این مهاجم جوان به لطف یک حرکت شفاف در برابر دروازه بان جاستین بیجلو، خود را جلو می اندازد.

در نیمه دوم بازیکنان فاینورد چندین بار دروازه روی پاتریسیو را تهدید کردند. اما دروازه بان باتجربه پرتغالی دو سیو فوق العاده انجام می دهد و به رم اجازه می دهد همیشه جلوتر باشد.

هم تیمی های سیریل دسرز در پایان بازی همه چیز را امتحان کردند. در موارد متعددی دروازه بان حتی قفس خود را در تلاش برای بازگشت به گل ترک کرد. بیهوده زیرا رومی ها تا پایان با به دنبال اولین لیگ کنفرانس نگه می دارند. کریس اسمالینگ نیز در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد. نماد مقاومت رومیان در سراسر نبرد به ویژه در برابر سیریل دسرز. دارایی تهاجمی رم تامی آبراهام انگلیسی است که دو فصل پیش در چلسی ظاهر شد. او با 9 گل در سیزده بازی دومین گلزن لیگ کنفرانس است.

ژوزه مورینیو به این ترتیب رکورد خود را با پنجمین جام اروپایی با چهارمین باشگاه مختلف تکمیل می کند. او سی و چهارمین جام باشگاهی را به ویترین خود اضافه کرد، از جمله دو لیگ قهرمانان (2004 با پورتو، با اینتر 2010)، یک جام یوفا (2003 با پورتو) و یک لیگ اروپا (2017 با منچستریونایتد).

رم به این ترتیب رکورد اروپایی خود را که شامل یک پیروزی در جام بین شهرها در سال 1961 (که قبل از جام یوفا بود)، یک فینال جام قهرمانان در سال 1984 شکست خورد و دیگری در جام ملت‌های اروپا را زیبا می‌کند. یوفا که برای او مطلوب‌تر نبود 1991.

فاینورد در جام باشگاه های قهرمان اروپا در سال 1970 و دو جام یوفا در سال های 1974 و 2002 باقی می ماند. این اولین شکست فاینورد در زمین اروپا است. دسرز که در این فصل به صورت قرضی از راسینگ گنک به ثمر رساند، ده گل به ثمر رساند و او را به بهترین گلزن مسابقات تبدیل کرد. او تمام بازی را در فینال بازی کرد.

دمنوش موز

کمتر مورد توجه مفسران قرار گرفته است، اما از کاربران اینترنت در امان نمانده است. با شتاب تامی آبراهام در نزدیکی دروازه فاینورد، هواداران موزهای بادی به سمت مهاجم انگلیسی پرتاب کردند. صحنه ای نژادپرستانه که توسط داور مسابقه مورد توجه قرار نگرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *