چرا کیف قرمز مرموز بوریس جانسون می تواند او را نجات دهد؟

آیا کیف قرمز مرموز می تواند بوریس جانسون را نجات دهد؟ این چیزی است که برخی از اعضای حزب او پیشنهاد می کنند.

نخست وزیر بریتانیا در حال حاضر در قلب “پارتی گیت” قرار دارد، این رسوایی مهمانی هایی که در خیابان داونینگ 10 در حبس کامل برگزار می شود. آخرین قسمت: عکس‌های مهمانی که گفته می‌شود بوریس جانسون در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ در آن شرکت کرده بود، زمانی که بریتانیا در حال گذراندن دومین قرنطینه بود و مهمانی‌های داخلی ممنوع شد. عکس‌ها بوریس جانسون را نشان می‌دهند که لبخندی بر لب دارد و لیوان خود را بالا می‌برد. در مقابل او، تنقلات و نوشیدنی ها روی یک میز قرار داده شده است. و روی صندلی، درست کنارش، کیف قرمز معروفی که هرگز از آن جدا نمی شود، نشسته است.

اما این چمدان قرمز کوچک واقعاً حاوی چه چیزی است و مهمتر از همه، چگونه می تواند پوست بوریس جانسون را نجات دهد؟ این کیف قرمز برای بریتانیایی‌ها که به آن لقب «جعبه قرمز» داده‌اند، معروف است، هر کجا که باشد بوریس جانسون را همراهی می‌کند: در حال حرکت در بریتانیا و خارج از کشور، در خانه در عصر یا محل کار. این سیستم در سال 1860 راه اندازی شد. اسناد برای امضا یا خواندن، جلسات توجیهی روزانه و غیره. : کیف قرمز حاوی اسناد خطاب به نخست وزیر بریتانیا است که هر روز تمدید می شود. فقط مهم‌ترین کاغذها در داخل کیف وجود دارد که نقش پادشاه حاکم بر آن نقش بسته است. ملکه و سایر وزیران نیز یکی دارند. بوریس جانسون مانند اسلاف خود تقریباً همیشه آن را با خود دارد.

برای برخی از اعضای حزب بوریس جانسون، این واقعیت که کیف قرمز در تصاویر مهمانی در خیابان داونینگ 10 دیده می شود، نشانه بسیار خوبی است. در واقع، آنها ادعا می کنند که این ثابت می کند که او از غروب بی خبر بوده و در حالی که در راه خانه بوده به کارکنان ملحق شده است. آنها به او نوشیدنی می دادند و او “جعبه قرمز” را می گذاشت تا نان برشته کند.

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل، گفت: «فکر می‌کنم او در آنجا ایستاد تا لیوان خود را بالا بیاورد و از یکی از کارکنان قدیمی که در حال رفتن است تشکر کند. او همچنین گفت که نخست وزیر “ناراحت” شده است.

چیزی که ممکن است بوریس جانسون را در چشم برخی از بریتانیایی ها سفید کند… نخست وزیر با این حال، پس از اینکه قبلاً به پارلمان اطمینان داده بود که قصد اصرار بر احزاب قرنطینه را ندارد، در حال آماده کردن یک عذرخواهی است.

پیام های مشکل دار واتس اپ

این اولین بار نیست که این کیف در کانون بحث و جدل قرار می گیرد. در پایان ماه مارس، اسناد دادگاه تأیید کرد که بوریس جانسون در حال دریافت اطلاعات در مورد مشاغل مهم دولتی از طریق واتساپ است. این ارتباطات که از «جعبه قرمز» می‌آمد، به دلایل «سهولت اداری» به تلفن او ارسال شد.

برای Good Law Project و Foxglove، دو گروه حقوقی مبارز، این عمل یک خطر امنیتی است. دومی استفاده از سرویس پیک را مخالفت کرد و مدعی شد که این سرویس ناقض قانون حفظ اسناد عمومی است.

با این حال، قضات تصمیم گرفتند که استفاده از Whatsapp قانون را نقض نمی کند. در همین حال، دولت این شکایت را «اتلاف بی مورد زمان و پول مالیات دهندگان» خواند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *