چگونه فصل المپیک لیون به یک کابوس تبدیل شد

المپیک لیون در حالی که با مارسی روبرو می شود، یکی از بدترین فصل های تاریخ خود را سپری می کند. در حال حاضر هشتم در مسابقات قهرمانی فرانسه، Gones می خواهند از چشم انداز یک فصل بدون جواز حضور در اروپا اجتناب کنند. برگردیم به دلایل این غرق شدن کشتی.

یک بازسازی دشوار پس از بازپرداخت

هضم جدایی ممفیس دیپای در آخرین پنجره نقل و انتقالات تابستانی به بارسلونا برای لس گونز دشوار بود. این مرد هلندی در فصل گذشته نقش کلیدی خط حمله لیون را داشت و در تمامی رقابت ها 22 گل به ثمر رساند. در این فصل، انیمیشن تهاجمی لیون از پرواز اعجوبه خود بیرون نیامده است. اشتباهات انتخابی مدیریت در آخرین پنجره های نقل و انتقالات را مقصر بدانیم.

آمدن ژردان شقیری گویای کامل این موضوع بود: سوئیسی پس از تنها 6 ماه حضور در لیون برای 16 بازی و 2 دستاورد کوچک، از قبل وسایل نقل و انتقالات زمستانی را آماده کرده است. جهت ایالات متحده و آتش شیکاگو. مهاجم سابق لیورپول نتوانست با طرح تاکتیکی پیتر بوز مربی ترکیب شود. “

ما در ابتدا از شق در سمت راست استفاده کردیم. از آنجایی که ما چندان مسلط نبودیم، او در فضاهای وسیع، هم در حمله و هم در دفاع بازی می کرد و فکر می کنم او نمی تواند این کار را انجام دهد.” سرمربی هلندی خود را توجیه کرده بود و باعث ایجاد سوءتفاهمات خاصی بین این دو نفر شد. بازگشت قرضی موسی دمبله از اتلتیکو مادرید، که قرار بود پس از دپای مشعل خط حمله لیون را به دست بگیرد، در عین حال با وجود 16 گل زده از ابتدای فصل، ثابت کرده است که پر زحمت است.

دفاع نیز سهم خود را از ناامیدی محفوظ داشت: ورود ژروم بواتنگ باتجربه که قرار بود لولای مرکزی را تقویت کند، سودآور نبود. این ملی پوش سابق آلمانی عملکردهای بدی داشته است و برای ایفای نقش خود به عنوان مدیر رختکن در تلاش است.

بواتنگ به بازیکنان خاصی به خصوص جوانان توصیه می کند. اما برخی از آنها به او گوش نمی دهند. آنها می گویند او از فرم خارج شده است و بیش از حد صحبت می کند. او شخصیت خود را دارد و شما باید با آن کنار بیایید، اما او فردی است که به برنده شدن عادت کرده است.” یک منبع نزدیک به باشگاه گزارش داد.

برای برخی دیگر، این مدافع 33 ساله برای به پایان رساندن بازی ها با مشکل مواجه است و از 24 بازی خود در این فصل تنها 90 دقیقه در یک مسابقه 9 بار بازی کرده است. المپیک لیون که از عملکرد او ناراضی است، در حال حاضر به دنبال راهی برای او در فصل آینده است.

جونینیو، طلاق زودرس

OL همچنین در زمستان امسال جدایی غیرمنتظره مدیر ورزشی خود جونینیو را تجربه کرد. ستاره سابق مهاجم باشگاه دهه 2000 به زندگی خود اعتراف کرد “خستگی روحی زیاد”او که اولین تجربه خود را در لیون به عنوان مربی از زمان بازنشستگی از ورزش در سال 2014 تجربه کرد. این برزیلی 46 ساله هرگز واقعاً قدرت کاملی برای اجرای نقش خود به عنوان مدیر ورزشی نداشت، او که می خواست به OL، اعتباری که او به عنوان یک بازیکن شناخته شده بود.

لیون ده سال است که جامی کسب نکرده است و در کوپه دو فرانس در سال 2012 یک پیروزی کسب نکرده است. در بدو ورود، یک رکورد متفاوت برای شکوه سابق OL، که با انتخاب های مشکوک مشخص شده است: ورود سیلوینیو مربی برزیلی نشان دهنده یکی از بزرگترین شکست ها است. زمانی که جونینیو مدیر ورزشی بود، پس از تنها یک ماه در راس تیم برکنار شد.

استخدام نیز چیزهایی را برای دلخواه باقی می گذارد. علیرغم آمدن گزینه های خوبی مانند لوکاس پاکتا یا برونو گیمارش (زمستان امسال در نیوکاسل چپ کردند)، جونینیو همیشه حق با ژان لوکاس، شقیری نخواهد بود. گارسیا به ویژه در مورد جذب لوکاس پاکئتا اختلاف نظر دارد. برای جبران این خروج، OL برونو چیرو را انتخاب کرد که قبلاً در مدیریت به عنوان رئیس استخدام حضور داشت.

سکسکه روش پیتر بوس

سرمربی سابق بایرلورکوزن موفق نخواهد شد سیستم بازی خود را در تیم لیون تنظیم کند. در حالی که او نیروی کار با کیفیتی برای رقابت برای کسب مقام های برتر قهرمانی داشت، مربی هلندی در نتایج خود بی نظمی زیادی نشان داد.

تکنسین سابق دورتموند در هنگام سقوط، در سختی بازی، دستگاه تاکتیکی خود را اصلاح کرد تا تیمش را در 3-4-3 توسعه دهد و استحکام بهتری برای دفاع ناامید لیون ایجاد کند. تلاش هایی که با توجه به رتبه بندی ناکافی باقی می مانند.

در صورت فقدان صلاحیت اروپایی، Bosz می تواند علیرغم اعتماد مجدد رئیس جمهور ژان میشل اولاس از سمت خود برکنار شود. “ما امیدواریم که به ماجراجویی (با Bosz) ادامه دهیم، در حال حاضر فصل را با این اعتقاد به پایان برسانیم که هنوز می توانیم به اهداف خود در راهیابی به جام ملت های اروپا دست یابیم.

Les Gones پنج امتیاز عقب تر از پنجمی (استراسبورگ) است و از برنامه آرامی برای پایان فصل (سفر به متز و کلرمون و پذیرایی از نانت) بهره می برد.

حامیان چرخ آزاد

رفتار بیش از حد برخی از هواداران به شدت فصل Gones را سنگین کرده است. در جریان بازی کوپه دو فرانس مقابل پاریس اف سی (L2)، طغیان هواداران لیون شروع شد. OL خود را از رقابت حذف کرد و رفتار بیش از حد هواداران لیون در این فصل را بیشتر متبلور کرد.

تنش شدید نیز بین بازیکنان و هواداران. حذف OL در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل وستهام خشم هواداران را برانگیخت. در پایان جلسه عده ای ناامید از نتیجه تلاش کردند تا به میدان حمله کنند. برخی دیگر سعی کردند قبل از بازی مقابل بوردو (17 آوریل، پیروزی 6-1 لیون) اتوبوس لیون را مسدود کنند.

پس از به ثمر رساندن گل پنجم تیمش مقابل مون پلیه در هفته گذشته، کارل توکو-اکامبی، مهاجم تیمش با حرکتی تحریک آمیز به استقبال هواداران لیون رفت. این مرد کامرونی با توطئه جمعیت، به برخی از هوادارانش توهین کرد.

خاطره اولین تقابل مقابل او ام نیز در ذهن ما باقی مانده است. نوامبر گذشته، المپیکو در دقیقه چهارم پس از دریافت یک بطری آب روی سر، بازیکن OM، دیمیتری پایت، قطع شد. پس از این دیدار کوتاه گوگردی، رئیس OL Jean-Michel Aulas حتی با دریافت 10 بازی محرومیت داور مسابقه را تهدید شفاهی کرده بود. رهبر 73 ساله حتی به احتمال ترک باشگاه در پایان فصل اشاره کرد. “ما به شرایطی رسیده ایم که برای من قابل قبول نیست، اگر قرار است ادامه پیدا کند ترجیح می دهم بروم

در Les Gones، ما بی صبرانه منتظر پایان فصل هستیم. اما قبل از آن، ما باید تا جایی که ممکن است امتیاز کسب کنیم، در حال حاضر سعی می کنیم یک ترفند بد در مارسی ها عصر امروز یکشنبه در ولودروم انجام دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *