ژرژ لوئیس بوشز در VRT با رئیس Vlaams Belang مناظره کرد

مناظره عصر چهارشنبه که با امانوئل ماکرون و مارین لوپن مخالفت کرد، جوهر زیادی را به جریان انداخت. این یک شرط مطمئن است که عصر امروز پنجشنبه سر صحنه فیلمبرداری Ter Zake نیز در مورد آن صحبت خواهد شد. و دلیل خوبی دارد: ژرژ لوئیس بوشز، رئیس MR، با تام ون گریکن، رئیس Vlaams Belang مناظره کرد. این اولین بار است که چنین بحثی صورت می گیرد، احزاب فرانسوی زبان تاکنون همیشه اصل حصار بهداشتی رسانه ای را به کار می بردند.

Cordon sanitaire سیاسی یک توافق غیر رسمی بین احزاب سیاسی بلژیک است که هدف آن حذف احزاب سیاسی راست افراطی از هر اتحاد سیاسی است. در فضای رسانه ای فرانسوی زبان، حصار بهداشتی «رسانه ای» نیز بسیار وجود دارد و نمایندگان احزاب راست افراطی نمی توانند آزادانه خود را به صورت زنده بیان کنند. در فلاندر اینطور نیست.

یک بحث پرتنش

به عنوان مقدمه، تام ون گریکن به ژرژ لوئیس بوشز برای پذیرفتن این دعوت تبریک گفت. “این یک بحث تاریخی است.”، او ادامه داد. “در والونیا، محدودیت بهداشتی بسیار سخت‌تر است. اما من فکر می‌کنم بحث دموکراسی استرئیس ولامس بلانگ برای مقابله با بوشز خیلی منتظر ماند. “من همچنین می بینم که شما یک پرچم کوچک بلژیک دارید. دفعه بعد، شاید بتوانید این بحث را به زبان اکثریت در بلژیک انجام دهید.”، به سمت او پرتاب کرد.

بلژیک نیز این است که بتواند به زبان خود صحبت کند“، از لیبرال دفاع کرد.ما در کشورمان اشتباه کردیم. ما باید تضمین می‌کردیم که سه زبان ملی می‌توانند در سرتاسر قلمرو صحبت شوند. این قطعاً باعث می‌شد که بحث در مورد چیزهای بیهوده متوقف شود و بر موارد اساسی مانند اقتصاد اجتماعی و آینده شهروندان تمرکز شود.“.

سپس بحث با پرداختن به چندین موضوع از جمله مسائل بلژیک و جامعه ادامه یافت.

در شبکه های اجتماعی بسیاری از کاربران اینترنتی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و اختلاف نظر دارند. در حالی که برخی «بی‌اهمیت‌سازی راست افراطی» را محکوم می‌کنند، برخی دیگر بر این واقعیت تأکید می‌کنند که احزاب فلاندری قبلاً در گذشته با ولامس بلانگ بحث کرده بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *