کاربران اینترنتی بلژیکی به طور متوسط ​​288 بار در روز برچسب جغرافیایی می گیرند

کاربران اینترنتی بلژیکی به طور متوسط ​​288 بار در روز مکان خود را توسط شرکت های غول پیکر فناوری ردیابی می کنند. این یافته در میان نتایج گزارش شورای ایرلند برای آزادی های مدنی (ICCL)، یک سازمان غیردولتی فعال در حفاظت از حریم خصوصی است.

به گزارش Le Soir، تحقیقات آن نشان داد که داده های رفتاری و موقعیت جغرافیایی شخصی یک کاربر آمریکایی اینترنت هر سال 107000 میلیارد بار با هزاران شرکت به اشتراک گذاشته می شود. برای یک اروپایی متوسط، این رقم به 71000 میلیارد کاهش می یابد.

ICCL این افشاگری را “بزرگترین نقض اطلاعات ثبت شده تا کنون” نامید.

در حالی که میانگین روزانه آمریکا (747) برای ردیابی بسیار بیشتر از کاربران اینترنت در اروپا (376) بود، رقم 288 بلژیک در مقایسه با آن تا حدودی پایین است.

تفاوت بین اروپا و ایالات متحده را می توان تا حد زیادی با قانون چهار ساله GDPR اروپا توضیح داد، که وب سایت ها را ملزم می کند برای جمع آوری داده های بازدیدکنندگان یا «کوکی ها» رضایت صریح درخواست کنند.

ارقام جمع آوری داده ها به احتمال زیاد بسیار بالاتر است

اما ارقام فوق‌العاده بالا در گزارش ICCL احتمالاً بسیار پایین‌تر از واقعیت است، زیرا این سازمان غیردولتی قادر به جمع‌آوری داده‌ها از فیس‌بوک و آمازون، دو متخلف بزرگ در هنگام جمع‌آوری داده‌ها نبود.

سایر متخلفان اصلی – گوگل و مایکروسافت – شامل شدند، با این حال، گوگل به تنهایی داده های کاربران خود را 42 میلیارد بار در روز به بیش از 1000 شرکت شخص ثالث به اشتراک می گذارد.

در میان این شرکت‌ها، تبلیغ‌کنندگان، اما همچنین شرکت‌های مستقر در چین یا روسیه هستند که این داده‌ها را با اهداف کمتر روشن جمع‌آوری یا خریداری می‌کنند.

از نظر تئوری، شرکت‌ها مجاز به داشتن اطلاعات شناسایی در مورد کاربران فردی نیستند، اما غول‌های فناوری با ارجاع متقابل داده‌هایی که دارند، می‌توانند به شدت بر رفتار خرید مردم و حتی نظرات و انتخاب‌های رای آنها تحت شرایط خاص تأثیر بگذارند.

برای کاربران اینترنت دشوار است که به طور کامل از جمع آوری داده های خود توسط شرکت های بزرگ که سپس آن را به هزاران شرکت شخص ثالث در سراسر جهان می فروشند، جلوگیری کنند. اما اقدامات خاصی وجود دارد که می‌توان برای کاهش تعداد دفعات آن، عمدتاً از طریق تنظیم تنظیمات روی تلفن همراه، انجام داد.

کاربران تلفن همراه می توانند موقعیت جغرافیایی را در تنظیمات خود، به طور کلی در برگه حریم خصوصی، غیرفعال کنند. آنها همچنین می توانند مجوزهای برنامه های کاربردی را در تلفن های خود مدیریت کنند تا دسترسی به اطلاعاتی مانند مخاطبین، عکس ها یا سابقه مرور را محدود کنند.

کاربران همچنین می توانند ردیابی تبلیغات را در تنظیمات حریم خصوصی (برای گوشی های اپل) یا تنظیمات حساب Google (تلفن های اندروید) غیرفعال کنند.

وقتی نوبت به مرور اینترنت می‌رسد، استفاده از حالت ناشناس یا شکل دیگری از مرورگر خصوصی مانع از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی با ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) نمی‌شود. موثرترین روش استفاده از VPN یا شبکه خصوصی مجازی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *