کارکنان کابین به اعتصاب رایان ایر پایان دادند اما اتحادیه ها نسبت به “تابستان سخت” هشدار دادند

اعتصاب سه روزه مهمانداران بلژیکی و مهمانداران شرکت هواپیمایی رایان ایر طبق گفته اتحادیه های درگیر، همانطور که توسط RTBF و Bruzz گزارش شده است، “به خوبی مشاهده شد”. اتحادیه کارمندان مسیحی فرانسوی زبان CSC و همتای فلاندری آن ACV Puls اکنون انتظار پاسخی از سوی مدیریت در طول هفته دارند.

این اعتصاب که از روز جمعه آغاز شد و در نیمه شب یکشنبه پایان یافت، در اعتراض به عدم پیشرفت در بحث درباره یک قرارداد جمعی جدید در مورد حقوق و پاداش خدمه کابین برگزار شد. همه کارکنان قرار بود روز دوشنبه سر کار بازگردند.

دیدیه لبه، دبیر دائمی CSC گفت: «همه پروازهای خدمه مستقر در فرودگاه شارلوا و فرودگاه بروکسل لغو شد.

رایان ایر مجبور شد حدود 280 پرواز به و از فرودگاه های شارلوا و زاونتم را لغو کند و این اقدام را “اعتصاب بی فایده ای که برنامه سفر هزاران مسافر را مختل می کند” خواند.

اتحادیه‌ها اکنون انتظار پاسخگویی از مدیریت این شرکت هواپیمایی در این هفته دارند. هانس السن از ACV Puls گفت: “اقدام ما یک سیگنال قوی بود. تمایل بسیار زیادی از طرف کارکنان برای انجام اقدامات وجود داشت. ما اکنون پیشنهادی را از طرف مدیریت در هفته آینده در نظر می گیریم، اما هنوز چیزی نشنیده ایم. “

دیدیه لبه افزود: “6 ماه است که پیشنهادی را روی میز گذاشته‌ایم و هیچ چیز پیشرفت نمی‌کند. این آخر هفته، با وجود اعتصاب، هیچ تماسی با مدیریت نداشتیم.”

در حالی که اتحادیه ها ادعای شکست در مذاکرات رایان ایر را دارند، این شرکت اتحادیه را به “ترک مذاکرات” و آغاز “اعتصاب یکجانبه” متهم کرد.

این مدیریت در روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «CSC ادعا می‌کند که می‌خواهد «درسی» به رایان ایر بدهد، اما متأسفانه این مشتریان رایان ایر هستند که از این اعتصاب‌های غیرضروری آشفته و متاثر می‌شوند.

دیدیه لبه بدون ذکر بیشتر هشدار داد که در حال حاضر هیچ اقدام دیگری برنامه ریزی نشده است، اما CSC در نظر دارد نشستی را در بروکسل با سایر اتحادیه های اروپایی ترتیب دهد تا ببیند چگونه می توان اعتصاب اروپایی را در تابستان آینده هماهنگ کرد.

هانس السن اذعان کرد که مشاوره با رایان ایر دشوار است. او گفت: «این نه تنها در بلژیک بلکه در سایر کشورها نیز دشوار است. بدون پیشنهاد مناسب از سوی مدیران، تابستان سختی برای رایان ایر، نه تنها در بلژیک خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *