کارگروه بررسی امکان تشییع جنازه دوچرخه باری

کارگروهی در حال بررسی امکان استفاده از دوچرخه های باری به عنوان نعش کش در دسته های عزاداری برای انتقال تابوت ها به محل استراحت نهایی است.

بروز گزارش می دهد که در حال حاضر، هیچ شهرداری بروکسل اجازه حمل متوفی با دوچرخه را نمی دهد، اما ایجاد کارگروه “تدفین و گورستان” در میان 19 شهرداری منطقه ممکن است به زودی این وضعیت را تغییر دهد.

این مفهوم قبلاً برای مدتی در چندین کشور از جمله دانمارک، ایالات متحده و اخیراً فرانسه وجود داشته است، جایی که خانه تشییع جنازه “Le Ciel & la Terre” از سال گذشته متوفی را با یک دوچرخه باری برقی اصلاح شده حمل می کند.

این دوچرخه حدود دو متر طول دارد، ظرفیت بار آن تا 200 کیلوگرم است و سرعت آن تا 25 کیلومتر در ساعت می رسد.

احمد محسن (اکولو) با اشاره به مرگ غم انگیز فانی، زنی 32 ساله اهل واترمال-بوتسفورت که بر اثر برخورد یک تراموا در ایستگاه کامبر-اتوئل در خیابان کشته شد، موضوع ماشین های نعش کش دوچرخه را مطرح کرد. مرز ایکسل و بروکسل سیتی.

محسن گفت: «در طول مراسم تشییع جنازه، تابوت او با دستگاه کوربی سیکلت حمل شد: جایگزینی سازگار با محیط زیست برای نعش کش.

شهرداری Watermael-Boitsfort به طور استثنایی اجازه حمل و نقل را داده است، اما محسن مایل است این مجوز دائمی شود.

“[The cargo bike] جایگزین خوبی است که امکان تشییع جنازه آرام، آرام و مسالمت آمیز را با ریتم گام های حاضران فراهم می کند.

همچنین بر اهمیت همراهی با خانواده ها از طریق معنا بخشیدن به مراسم تشییع جنازه و افزودن زیبایی خاصی که می تواند در عین حال آسایش را ارائه دهد، تأکید می کند.

وزیر دولت محلی برنارد کلرفایت (DéFI) گفت تا کنون “هیچ درخواست یا درخواست رسمی از مقامات محلی یا صنعت تشییع جنازه در مورد استفاده از دوچرخه های مراسم تشییع جنازه” وجود نداشته است، اما اخیراً یک گروه کاری تشکیل شده است که در آن شهرداری های بروکسل این کار را انجام خواهند داد. همکاری با مدیران تشییع جنازه

اما کلرفایت خاطرنشان کرد که این موضوع نیز در صلاحیت فدرال قرار می گیرد: «اگر وزیر فدرال تعریف ماشین نعش کش را با محدود نکردن آن به وسیله نقلیه موتوری اصلاح کند – اما در محدوده محدودیت های مخصوص حمل متوفی باقی بماند – این امر به طور خودکار باعث می شود. در مورد یک تغییر کارگروه می تواند این موضوع را بیشتر بررسی کند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *