کرونا در جهان: پکن از تقویت تدابیر خبر داد

آسیا

مقامات پایتخت چین روز شنبه اعلام کردند پکن با اجباری کردن آزمایش‌های جدید اقدامات لازم برای مبارزه با کووید-19 را تقویت خواهد کرد.

این حرکت در اولین روز تعطیلات آخر هفته طولانی در روز کارگر انجام می شود. مردم چین معمولاً از این فرصت برای سفر در سراسر کشور استفاده می کنند، اما امسال بدترین شیوع بیماری از اوایل سال 2020 بسیاری را مجبور به ماندن در خانه کرده است.

مقامات چینی در مواجهه با نوع بسیار مسری Omicron، سیاست کووید صفر خود را تقویت کرده و به محض مشاهده اولین موارد، غربالگری‌ها و حبس‌های گسترده را انجام می‌دهند. این تدابیر سخت گیرانه منجر به رکود در اقتصاد کشور و افزایش ناامیدی در بین مردم شده است. پکن روز شنبه اعلام کرد که پس از این پنج تعطیلات عمومی، دسترسی به فضاهای عمومی محدودتر خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه ای که در حساب وی چت پایتخت منتشر شده است، از 5 می، آزمایش منفی کووید که در هفته گذشته انجام شده برای ورود به “بسیاری از اماکن عمومی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی” اجباری خواهد بود. برای فعالیت‌هایی مانند رویدادهای ورزشی و مسافرت‌های گروهی، شرکت‌کنندگان همچنین باید آزمایش کووید منفی را که در 48 ساعت گذشته گرفته‌اند، همراه با مدرکی مبنی بر اینکه کاملاً واکسینه شده‌اند ارائه دهند.

چین بیش از 10700 مورد مثبت جدید را در سراسر این کشور ثبت کرده است که تقریباً همه آنها در شانگهای، پایتخت اقتصادی این کشور هستند. کلانشهر شرق کشور که نزدیک به یک ماه محدود بود، روز شنبه در 24 ساعت گذشته بیش از 10 هزار و 100 مورد یا تقریبا نیمی از موارد روزانه ثبت شده در اوایل فروردین را گزارش کرد.

طبق گزارش کمیسیون ملی بهداشت، در پکن، تعداد مبتلایان به 54 مورد افزایش یافته است. رسانه های دولتی گفتند که آزمایش کووید از روز سه شنبه برای ساکنان رایگان خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *