کسب و کار نوپا کامبوچا در بروکسل متعهد به توانمندسازی زنان جوان در تانزانیا است

این آرزوی در حال مرگ یک دوست بود که داستانی مثبت از شرکت، پایداری و وفاداری پایدار را در میان گروهی از زنان بین‌المللی در بلژیک برانگیخت.

آنها با هم منابع خود را برای ایجاد یک سری مشاغل اخلاقی در بروکسل که از جامعه کشاورزان زن در تانزانیا از طریق بنیاد JS حمایت می کند، تجمیع کرده اند.

این بنیاد توسط کارن کریستن دانمارکی بلژیکی به یاد دوست همیشگی‌اش جان شروتن که در سال 2016 در 45 سالگی بر اثر سرطان درگذشت، راه‌اندازی شد. پایه ای برای هدیه دادن استقلال اقتصادی، عزت نفس و توانمندسازی به کشاورزان.

این بنیاد در حال حاضر برای کمک به زنان جوان در مدارس تانزانیا و آموزش مزایای کشاورزی پایدار در سایر کشورهای آفریقایی، با حمایت از فرهنگ «می‌توانم» گسترش بیشتری یافته است. شروتن و کریستن همراهان مسافرتی بودند که شاهد مشکلات اقتصادی و اجتماعی زنان و کودکان در کشورهای کم درآمد مانند تانزانیا بودند.

گروهی از کشاورزان پایدار، از جمله Anastazia Faustin در روستای کوچک Endamaraiek در منطقه Karatu در تانزانیا، انتخاب شدند تا از میراث شروتن و دیدگاه و تخصص کریستین بهره ببرند. این زوج مشاهده کرده بودند که چگونه زنانی که به دنبال کار برای کسب درآمد بودند، نشان دهنده یک “منبع غنی دست نخورده” بودند.

بنیاد JS

با کمک ماگرت آنی، رهبر پروژه بنیاد JS در تانزانیا، زنان جوان مزرعه پایدار خود را ایجاد کرده‌اند و یاد می‌گیرند که محصولات و گیاهانی که اغلب فراموش شده‌اند و دارای مواد مغذی بالایی هستند، مانند مورینگا، هیبیسکوس و روزلا از گیاه رزلا پرورش دهند.کارن کریستین، تصویر سمت چپ).

تولید کامبوجا ارگانیک در بروکسل

اکنون، محصولات کشت شده در کاراتو به لطف ابتکار کریستین به قفسه‌های مغازه‌ها و کافه‌های بروکسل راه یافته است. جولین لوه و آلیس کارسون، کارآفرینان جوان، کسب و کار خود را در اکتبر 2021 در پایتخت بلژیک راه‌اندازی کردند – کانگ پی چا، که به چای کامبوجا می‌پردازد و به یک حلقه شرکت‌های کوچک به رهبری بنیاد JS پیوستند.

کومبوجا

لوح که اصالتاً اهل مالزی بود، متعهد شد که پس از ملاقات تصادفی بین لوه و کریستین، برخی از مواد اولیه پروژه تانزانیا را تامین کند. کارسون، ساکن بروکسل، اهل ایرلند شمالی، پس از ملاقات با لوه در یک جشنواره غذاهای خیابانی وگان، به این تجارت پیوست.

جولین از ملاقات با کارن و اطلاع از بنیاد JS به من گفت. او پس از صحبت با کارن در مورد زنان کشاورز به این فکر افتاد که نوشیدنی با مواد منشا تانزانیا تزریق کند. کارسون، روانشناس سابق، توضیح می دهد که من از این ایده که زنان در تانزانیا سود می برند، خیلی خوشم آمد، بنابراین به این تجارت پیوستم، در ابتدا برای انجام تبلیغات و بازاریابی.

آنها اکنون یک تجارت نوپا و در عین حال پر رونق چای طعم دار را اداره می کنند. کامبوجا یک چای شیرین تخمیر شده است که سرشار از طعم و مواد مغذی است. مزایای سلامتی شامل کاهش کلسترول و قند خون و در عین حال بهبود سیستم ایمنی بدن به لطف سطوح قوی آهن و ویتامین C است.

کومبوجا

این دو یک آشپزخانه خانگی با مجوز کامل دارند که در آن کار می کنند، جایی که چای را با موادی از جمله روزلا، هیبیسکوس، زنجبیل، گل سنجد و لیمو می نوشند. تا سه روز طول می کشد تا طعم ها به طور کامل غوطه ور شوند و حدود چهار هفته طول می کشد تا تخمیر کامل به نتیجه برسد.

لوه علاوه بر فروش چای مخصوص خود، کسب و کار پذیرایی خصوصی خود را دارد و این دو قصد دارند در رویدادهایی مانند جشنواره های موسیقی، رستوران های پاپ آپ باز کنند.

دو کسب‌وکار دیگر که با بنیاد همکاری می‌کنند و همچنین چای را می‌فروشند، تیلورز، یک کافه گیاه‌خواری است که توسط خواهران انگلیسی-بلژیکی لیدیا و راشل تیلور در Marolles و Mo mo، یک رستوران گیاه‌خواری در منطقه Saint-Gilles اداره می‌شود.

عاشقانه های قفل شده منجر به نقل مکان به بلژیک شد

مانند کریستین، عطش سیر نشدنی لوه برای سفر بود که او را به بروکسل آورد. دو سال پیش، زمانی که ویروس کرونا مرزها را بست، او در یک خوابگاه مراکشی «بسته شد». کارآفرینی دست نخورده او در طول همه گیری همه گیر شکوفا شد، زیرا ساکنان اداره روزانه خوابگاه را پس از قوانین سخت قرنطینه ای که آنها را از کارمندان محروم کرد، به عهده گرفتند.

یک ملاقات سرسام آور با یکی از ساکنان بلژیک به یک عاشقانه رو به رشد منجر شد و سرانجام لوه با او به خانه خود در بروکسل بازگشت. آنها اخیرا اولین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند. لوه که مصمم بود به عنوان یک تازه ازدواج کرده در یک کشور خارجی روی ارقام خود استراحت نکند، در ابتدا یک تجارت کوچک با فروش شکلات های گیاهی راه اندازی کرد که منجر به برخورد شانسی با کریستین شد. او می‌گوید: «خیلی دوست‌داشتنی است که بخشی از این شرکت باشید.

پروژه بنیاد JS در تانزانیا

کمک به خیریه های محلی و همچنین کشاورزان تانزانیایی

مزایای بنیاد JS باعث ایجاد یک اثر موجی بیشتر شده است زیرا Loh و Carson برای هر بطری قابل استفاده مجدد از Kāng pǔ chá 50 سنت به موسسه خیریه محلی La Reve D’Aby، یک پناهگاه رفاه حیوانات در Gembloux اهدا می کنند.

کارآفرینان مشارکتی توسط Christaens مستقر در لوون که به طور منظم به تانزانیا سفر می کند تا در مدارس و روستاها مشاوره، به روز رسانی و سخنرانی های انگیزشی ارائه دهد، همه در مورد فعالیت های بنیاد به روز نگه داشته می شوند. جان و من رویای این را داشتیم که چیزی را به دنیا برگردانیم و آن را به مکانی بهتر تبدیل کنیم، این رویای پول درآوردن نبود. ما هر دو می خواستیم زنان را در کاراتو و سایر نقاط جهان توانمند کنیم و این اتفاق می افتد، از جمله اینجا در بلژیک.» او با افتخار می گوید.

عکس ها: با احترام کانگ صǔ chá و JS Foundation

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *