کمیسر سابق شارلوا برای یک قتل مضاعف محاکمه شد: او متهم به قتل دو ماهیگیر است

دادگاه Assize of Hainaut از روز جمعه 22 آوریل، فرانسیس وندی، در روز سه شنبه 19 آوریل در مونس، به قرعه کشی برای هیئت منصفه که مسئول قضاوت هستند، ادامه خواهد داد. کمیسر سابق پلیس فدرال شارلوا متهم است که در ۲۸ اوت ۲۰۱۹ دو نفر را که در حوضچه‌اش در Forchies-la-Marche ماهیگیری می‌کردند به قتل رسانده است. در ۲۹ اوت ۲۰۱۹، ماریا گلمگانو در بروکسل تسلیم پلیس شد. غرب از ناپدید شدن همسرش گابریل خبر دهد. روز قبل، دومی با برادرش، کنستانتین تومسکو، که حوضچه ای را در فورشیس-لا-مارشه، در هاینو، نه چندان دور از خانه سابقش انتخاب کرده بود، به ماهیگیری رفت.

در همان زمان، منطقه پلیس Trieux توسط یکی از ساکنان از حضور مشکوک یک دستگاه اوپل زافیرا از روز قبل هشدار داده شد. پلیس متوجه می شود که به نام کنستانتین تومسکو ثبت شده است که ناپدید شدن او به تازگی در بروکسل گزارش شده است.

حفاری ها توسط پلیس انجام می شود که دو جسد بی جان را در بیشه ای نزدیک برکه کشف می کنند. در واقع این دو رومانیایی گمشده هستند که یکی از آنها با خالکوبی شناسایی شده است. تجهیزات ماهیگیری در نزدیکی حوضچه متعلق به یک کمیسر پلیس بازنشسته به نام فرانسیس وندی و همسرش پیدا شد.

پسر کنستانتین تومسکو به بازرسان گفت که او چند ماه قبل با پدرش برای ماهیگیری به آنجا رفته بود و دو مرد آنها را بدرقه کردند. یکی با یک سگ و دیگری مسلح بود. او همچنین برای ترساندن آنها به سمت زمین شلیک کرد. او فرانسیس وندی را در تابلوی عکاسی که توسط بازرسان ارائه شده است، می شناسد.

آثار DNA روی کفش

بازرسی در 30 اوت در خانه پلیس سابق انجام شد که در آن چندین سلاح گرم کشف شد. وقتی شنیده می شود، او دست داشتن در این قتل مضاعف را انکار می کند. با این حال، آثار خون روی لباس هایی که او در 28 آگوست پوشیده بود، یافت می شود. اثر انگشت DNA هر دو قربانی بر روی شلوار و کفش او وجود دارد. این افسر پلیس سابق که اسلحه خدمتش به طور مرموزی در دوران بازنشستگی ناپدید شد، در 17 اکتبر 2019 تحت حکم بازداشت قرار گرفت.

فرانسیس وندی در سال 1974 به پلیس قضایی شارلوا پیوست. در سال 2000 پس از اخذ مجوز در رشته جرم شناسی به درجه کمیسر بخش رسید. (بلگا)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *