کمیسیون سلطنتی بناها و مکان‌ها می‌گوید پروژه عابر پیاده سنت کاترین «بی فایده» است

بازسازی کلی خیابان سنت کاترین در بروکسل، با هدف افزایش فضای سبز و ایجاد فضای مناسب برای عابران پیاده، با واکنش شدید کمیسیون سلطنتی بناها و مکان‌ها (CRMS) مواجه شده است.

به گزارش RTBF، CRMS نظر نامطلوبی در مورد کارهای برنامه ریزی شده صادر کرد که تا 19 مه در دست بررسی عمومی هستند.

آنها می گویند که این کارها غیرضروری است: «به نظر نمی رسد مداخلات پیشنهادی برای تبدیل این جاده به یک منطقه پیاده رو، که در طول تاریخ به عنوان یک فضای مشترک مورد استفاده قرار می گرفته و در صورت استفاده از جاده و سنگفرش ها به عنوان یک فضای مشترک، با این هدف سازگاری کامل داشته باشد، ضروری به نظر نمی رسد. فضای چند منظوره.»

CRMS می‌گوید پیاده‌روی خیابان به شکل کنونی آن می‌تواند به صورت منطقی‌تر و با منع کردن خیابان انجام شود.

خیابان سنت کاترین در آگوست 2020 به منطقه عابران پیاده تبدیل شد، زمانی که شهر ترافیک موتوری را به جز تحویل به مغازه ها ممنوع کرد، که باید بین ساعت 4:00 تا 11:00 انجام شود.

مقامات در توجیه خود گفتند: “اما طرح فعلی خیابان همچنان با کاربری قبلی آن مطابقت دارد، با سطح زمینی که برای دوچرخه سواران و عابران پیاده چندان راحت نیست، و تفاوت سطح در ارتفاع بین جاده و پیاده رو.” کارهای نوسازی

اما CRMS می‌گوید این خیابان 15 سال پیش بر اساس اصول «Chemins de la Ville» بازسازی شده است، عملیاتی که در دهه 1990 آغاز شد و رویکرد آن مستلزم حداقل توسعه مبتنی بر زیبایی‌شناسی سادگی در رابطه با چارچوب تاریخی موجود است.

کمیسیون می گوید نمی تواند بفهمد چرا این تحولات 15 ساله جای خود را به چیزهای جدید داده است. آنها به نگرانی هایی از جمله “هزینه، پایداری و کیفیت زندگی در مرکز شهر” اشاره می کنند.

“به خصوص از آنجایی که خیابان سنت کاترین، مانند سایر جاده های تحت رژیم مشابه، در وضعیت نگران کننده ای از حفاظت نیست. بنابراین کمیسیون امیدوار است که مسئولان بر تداوم و حفظ و ارتقای خیابان سنتی تمرکز کنند.

آنها و دیگران، مانند رئیس انجمن بازرگانان Wouter Vermeulen، می گویند که یک تماس ساده می تواند به همان اهداف برسد.

می‌دانم که ایده این است که خیابان را مانند خیابان‌های اطراف آن بازسازی کنیم، در ارتباط با پیاده‌روی مرکز شهر، اما از آنجایی که کار در خیابان ما چندی پیش انجام شد، واقعا نمی‌دانم که آیا لازم است دوباره انجام شود. همه چیز،” او گفت.

من در مورد هزینه، بودجه تعجب می کنم، زمانی که فکر می کنم لمس ساده کافی است. این هزینه ای است که سؤالاتی را ایجاد می کند، به خصوص پس از بحران کووید-19 که ما از آن عبور کرده ایم.»

پروژه بازسازی شامل 9 حلقه دوچرخه، یک اثر هنری (‘Casse-toi pauvre canard’ اثر هنرمند Sven’t Jolle) و مبلمان خیابانی است. CRMS می‌گوید این آثار «ویژگی‌های هویتی «steenweg» قدیمی را حذف می‌کنند، جاده تاریخی اصلی که از قرون وسطی از بروکسل عبور کرده و دارای دارایی‌های میراث متعددی است.

شهر بروکسل نظر CRMS را خوانده است، اما تاکید کرده است که “الزام آور نیست”، منطقه مورد نظر به عنوان تاریخی طبقه بندی نشده است، و این پروژه هنوز برای دو هفته دیگر تحت بررسی عمومی است.

در صورت دریافت مجوز برای پروژه، کار ساخت و ساز آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود 100 روز طول بکشد.

عکس: با حسن نیت گوگل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *