کنترل سرعت به طور مداوم فعال باشد و حاشیه های تحمل در بزرگراه های بلژیک حذف شود

VRT گزارش می دهد که تا تابستان، کنترل سرعت در بزرگراه های بلژیک به طور مداوم فعال خواهد شد و حاشیه های تحمل سرعت غیرمجاز لغو خواهد شد.

در حال حاضر همه دوربین ها فعال نمی شوند یا فقط زمانی فلاش می زنند که سرعت بسیار بالاتر از سرعت مجاز باشد. این به این دلیل است که افراد کمی در دادسراها وجود دارند که نمی توانند همه تخلفات رانندگی را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

حاشیه تحمل آستانه سرعت معینی را برای تهیه گزارش رسمی معرفی می کند. در برخی نقاط، این حاشیه تحمل اکنون بسیار بیشتر از سرعت مجاز در علائم جاده است. در نتیجه، متخلفان ترافیکی در آن مناطق عملاً برای تخلفات سرعت کمتر جریمه نمی شوند. حاشیه های تحمل ممکن است از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت باشد و عمدتاً در بروکسل و والونیا اعمال می شود. برای مثال در بروکسل فلاشینگ فقط از سرعت 47 کیلومتر در ساعت در منطقه Zone 30 انجام می شود.

در فلاندر از سهمیه استفاده می شود. دوربین‌های سرعت در بسیاری از مکان‌ها فقط نیمی از زمان کار می‌کنند، که این نیز احتمال گرفتار شدن را کاهش می‌دهد.

با این حال، وزیر دادگستری وینسنت ون کویکنبورن اعلام کرده است که از تابستان، کنترل سرعت همیشه فعال خواهد بود و به محض اینکه راننده از حداکثر سرعت مجاز عبور کند، چشمک می زند. با این حال، هنوز هم حاشیه کمی برای جبران خطاهای فنی در دستگاه های اندازه گیری اعمال خواهد شد. این حاشیه برای همه مناطقی که می توانید حداکثر 100 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، شش کیلومتر در ساعت است.

به محض اینکه آستانه سرعت بالاتر از آن، مثلاً 120 باشد، حاشیه شش درصد از سرعت مجاز است. به عبارت دقیق تر، هنوز فقط از سرعت 129 کیلومتر در ساعت چشمک می زند.

پروژه آزمایشی قبلاً در والونیا و فلاندر انجام شده است

در ماه اکتبر، یک پروژه آزمایشی در چندین مکان آغاز شد که در آن حاشیه‌ها و سهمیه‌ها لغو شد. در پنج مسیر والون، فلاش از سرعت 129 کیلومتر در ساعت به جای 141 کیلومتر در ساعت انجام شد. در دو مسیر فلاندری، چک های بخش به جای دو هفته در ماه، به طور دائم کار می کردند.

لغو سهمیه ها منطقاً منجر به دو برابر شدن شانس گرفتار شدن شد. از سوی دیگر، لغو حاشیه تحمل در بزرگراه های والون، منجر به پنج برابر بیشتر تخلفات سرعت غیر مجاز شد. در طول آزمایش، حدود 30000 جریمه اضافی صادر شد.

Van Quickenborne توضیح داد که این افزایش موقتی است. ما به تجربه در جاهای دیگر می دانیم که در کمتر از یک سال، تعداد تخلفات کشف شده به سطح قبلی باز می گردد، زیرا مردم رفتار رانندگی و سرعت متوسط ​​خود را تنظیم می کنند.

پیشرفت بهتر برای ایمنی جاده

در جایی که حاشیه های تحمل لغو شد، میانگین سرعت اصلاح شده از 130 به 120 کیلومتر در ساعت کاهش یافت، که طبق تحقیقات موسسه ترافیک VIAS، به معنای پیشرفت عظیمی برای ایمنی جاده است. خطر مرگ و میر بیش از 30 درصد کاهش می یابد.

به پلیس و دفتر دادستان عمومی منابع اضافی برای رسیدگی به جریمه ها داده می شود. به گفته وزیر، 58 نیروی اضافی در مراکز پردازش منطقه ای پلیس فدرال مستقر خواهند شد که مسئول تعیین جریمه ها هستند. دادسراها و دادگاه های پلیس نیز تقویت خواهند شد.

سال گذشته 484 نفر در تصادفات در جاده های بلژیک کشته شدند. در سال 2019، قبل از اینکه همه‌گیری ویروس کرونا بر ترافیک تأثیر بگذارد، 644 مورد وجود داشت که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بسیار بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *