گروه دولت اسلامی وعده داده است که از مرگ رهبر سابق خود “انتقام” بگیرد

سازمان جهادی دولت اسلامی (داعش) روز یکشنبه وعده داد که از رهبر قبلی خود که در ماه فوریه درگذشت، «انتقام» بگیرد و از حامیان خود خواست از جنگ در اوکراین برای از سرگیری حملات خود در اروپا استفاده کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در سوم فوریه از کشته شدن ابوابراهیم الحچیمی القراچی، رهبر سابق داعش خبر داد که خود را در جریان عملیات نیروهای ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه، منطقه تحت کنترل جهادگران، منفجر کرد.

مرگ او و سخنگوی سابق این گروه در 10 مارس توسط داعش تایید شد.

ابوعمر المهاجر، سخنگوی این گروه در بیانیه ای صوتی که روز یکشنبه در تلگرام به آنها اختصاص داده شد، گفت: ما با اتکال به خدا یک کمپین پربرکت برای انتقام مرگ رهبر داعش را اعلام می کنیم.

داعش همچنین با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، از حامیان خود خواست تا با استفاده از “فرصت” “نبرد صلیبی” حملات خود را در اروپا از سر بگیرند.

ابوحسن الحاشیمی القورچی، رهبر جدید سازمان تندرو سنی، سومین گروه از زمان ایجاد آن، تاکنون چندان تیتر خبری نشده است.

پس از یک افزایش شهاب‌سنگ در سال 2014 در عراق و سوریه همسایه و فتح سرزمین‌های وسیع، داعش شاهد سرنگونی «خلافت» خودخوانده‌اش در سال‌های 2017 و 2019 بود.

اما بر اساس گزارش سازمان ملل که سال گذشته منتشر شد، دولت اسلامی “حضور عمدتاً مخفیانه خود را در عراق و سوریه حفظ می کند و یک شورش مداوم را در دو طرف مرز بین دو کشور رهبری می کند.”

به گفته همین منبع، در این دو کشور، سازمان جهادی «در مجموع 10000 مبارز فعال» را حفظ خواهد کرد.

داعش همچنین مسئولیت حملات در افغانستان و پاکستان را بر عهده گرفته است و گروه های جهادی وابسته به آن نیز در آفریقا فعالیت می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *