گزارش هایی از “سوختن سوزن” در جشن پراید بلژیکی

دو شکایت رسمی به پلیس بروکسل مبنی بر “سوختن سوزن” در جشن غرور بلژیکی در پایتخت در 21 مه ارائه شده است. اولین جشن پس از همه گیری جمعیتی را به خود جلب کرد که تخمین زده می شود بیش از 120000 نفر باشند.

سارا دورانت از دفتر دادستانی عمومی بروکسل به VRT تایید کرد که این شکایات مربوط به دو زن است.

دادستانی عمومی اکنون در حال انجام دو تحقیق جداگانه است، هرچند هر دو پرونده با هم در حال بررسی هستند.

دورانت گفت: “ما منتظر نتایج تحقیقات سم شناسی هستیم.” “در حال حاضر هیچ مظنونی دستگیر نشده است – تحقیقات به تازگی آغاز شده است.”

«سوزن spiking» به زمانی اطلاق می‌شود که فردی با سرنگ به شخص دیگری، معمولاً در یک محیط شلوغ، ضربه می‌زند. معمولاً قصد دارو دادن به قربانی است، اما در برخی مواقع اثری از مواد مخدر پیدا نمی‌شود و در آن موارد قصد نامشخص به نظر می‌رسد. سال گذشته در یک حادثه بسیار تبلیغاتی در ایالات متحده، مردی با سرنگ حاوی مایع منی به زنی حمله کرد.

VRT گزارش می دهد که در حالی که پلیس هنوز در انتظار نتایج تحقیقات سم شناسی خود است، یکی از دو زن مورد حمله با سوزن علائمی از جمله خستگی، تهوع و استفراغ نشان داد.

برگزارکنندگان پراید بلژیکی روز دوشنبه اعلام کردند که دو گزارش از حمله با سوزن دریافت کرده اند.

این گروه در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: «پراید بلژیکی به شما اطلاع می‌دهد که گزارش‌هایی مبنی بر حمله با سوزن گزارش شده است. اگر قربانی این عمل شده اید، از شما می خواهیم که فورا به نزدیکترین بیمارستان مراجعه کنید.

این سازمان همچنین به قربانیان توصیه کرد که به طور رسمی با پلیس شکایت کنند و گفتند: “ما در کنار کسانی هستیم که آسیب دیده اند.”

خاویر وینز، سخنگوی پراید بلژیکی هشدار داد که این حملات منعکس کننده افزایش حملات سوزنی است که در سراسر اروپا در حال وقوع است.

ما تأکید می کنیم که این پدیده ای است که در اروپا، در مهمانی ها، در دیسکوها و اکنون نیز در مسابقات فوتبال در حال ظهور است. وینز گفت: ما می خواهیم آگاهی عمومی را به بهترین شکل ممکن افزایش دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *