یک آمریکایی 30 روز از زباله های خود را روی پشت خود حمل می کند تا با مصرف بیش از حد مبارزه کند

راب گرینفیلد به شدت در خیابان های شیک بورلی هیلز قدم می زند و زیر 30 کیلوگرم زباله ای که از ابتدای پروژه آموزشی خود با دقت در کت و شلوار پلاستیکی شفاف خود ذخیره کرده است، فرو می ریزد.

توضیح می‌دهد: “برای بسیاری از ما، زباله‌ها دور از چشم و خارج از ذهن هستند. ما آن‌ها را در سطل زباله می‌گذاریم و دیگر هرگز به آن فکر نمی‌کنیم. من می‌خواستم راهی بصری پیدا کنم تا به مردم کمک کنم واقعاً بفهمند زباله‌های انباشته شده ما چه چیزی را نشان می‌دهند.” فعال محیط زیست به خبرگزاری فرانسه.

به عنوان بخشی از چالش خود، او تصمیم گرفته است تمام زباله هایی را که تولید می کند برای یک ماه کامل با خود حمل کند و در خیابان های لس آنجلس قدم بزند تا آگاهی را در بین کسانی که با او ملاقات می کنند افزایش دهد.

تقریباً در پایان آزمایش، راب گرین‌فیلد 28 کیلوگرم زباله، عمدتاً بسته‌بندی، را با خود حمل می‌کند که در جیب‌های بزرگی که روی دست‌ها، شکم و پشت او قرار داده شده است.

پاها به قدری پر هستند که به او یک راه رفتن روباتیک می دهند، اثری که با صدای فلزی قوطی های خالی که هنگام عبور از یک فروشگاه لوکس به هم برخورد می کنند، تقویت می شود.

این بوم‌شناس توضیح می‌دهد: «به‌طور متوسط، یک فرد در روز بیش از دو کیلوگرم زباله ایجاد می‌کند، بنابراین لباس باید بتواند وزن زیادی را تحمل کند.

او می گوید: “حدود روز دوازدهم بود که وزن مصرف گرایی را احساس کردم. وزن را احساس کردم، نتیجه را هم دیدم و با خودم گفتم + وای، این دیوانه است که چقدر زباله جمع می کنیم + “، او راه اندازی می کند.

مرد جوانی که به داشتن تنها 44 شیء برای نیازهای روزانه خود افتخار می کند، معمولاً گوینده مینیمالیسم است و در اینترنت توصیه می کند تا حد امکان کمتر مصرف و آلوده شود.

در سال 2019، او یک سال تمام را صرف تغذیه خود کرده بود، بدون اینکه چیزی به صورت تجاری بخرد، و خود را به کشت و برداشت هرچه می‌خورد بسنده کرده بود.

اما برای اهداف آزمایشی – که قبلاً در سال 2016 در نیویورک انجام داده بود – اصول خود را به مدت 30 روز کنار گذاشت تا مانند یک آمریکایی معمولی رفتار کند.

راب به لطف لباس و لبخندی که دائماً بر لب دارد، به راحتی توجه رهگذران را به خود جلب می کند و کنجکاوی آنها را در مورد ارزش هایی که می خواهد ترویج کند، ارضا می کند.

او اطمینان می دهد: “مردم پیام را درک می کنند و به من کمک می کند تا به همه گروه های مردم برسم. بنابراین بله، برخی از مردم معتقدند که من بی خانمان هستم یا مشکلات روحی دارم اما در کل مردم بسیار مثبت بوده اند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *