یک شیر دریایی ماده از پائیری دایزا هنگام زایمان می میرد، گوساله زنده نماند

پارک حیوانات روز پنجشنبه اعلام کرد که یکی از چهار شیر دریایی ماده پائیری دایزا به نام پتروشکا هنگام به دنیا آوردن نوزادش جان باخت که او نیز زنده نماند. این ماهی 19 ساله از آکواریوم والنسیا روز چهارشنبه درگذشت. کالبد شکافی نشان داد که مرگ این دو پستاندار دریایی به دلیل دیستوشی جنینی بوده است: نوزاد در موقعیت مناسبی قرار نگرفته و هیچ شانسی برای مادر و نوزادش باقی نگذاشته است. پائیری دایزا توضیح می‌دهد که وقتی چنین موردی پیش می‌آید، یا کوچولو موفق می‌شود جای خود را تغییر دهد، یا نتیجه ناگزیر کشنده است.

کاهش مرگ و میر نوزادان در این نوع موارد امکان پذیر نیست، زیرا مورفولوژی این پستانداران بزرگ باعث می شود که دامپزشکان نتوانند نوزاد را با بازوی خود در شکم مادر قرار دهند و پارک حیوانات را به پیش می برد. علاوه بر این، استفاده از سزارین برای این حیوانات به دلیل جثه و وزن ماده ها و نوزادان آنها در بدو تولد «بسیار خطرناک است». بنابراین، نوزادی که روز چهارشنبه در Pairi Daiza جان باخت، حدود پنجاه کیلوگرم وزن داشت. در هیچ کجای دنیا سزارین والوس قابل انجام نیست.

پتروشکا و نوزادش به دانشکده دامپزشکی دانشگاه گنت تحویل داده خواهند شد. به گزارش پائیری دایزا، اسکلت آنها در اختیار دانش آموزان و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

والروس یک گونه در خطر انقراض است که توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به عنوان “آسیب پذیر” طبقه بندی شده است. پستانداران دریایی قربانی شکار، صید بی رویه و پیامدهای گرمایش زمین هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *