آبله میمون: چهارمین مورد شناسایی شده در KU Leuven نیز به جشنواره آنتورپ مرتبط است

KU Leuven شامگاه شنبه اعلام کرد که چهارمین فرد مبتلا به ویروس آبله میمون در بلژیک تشخیص داده شده است.

به گزارش RTBF، مرد شناسایی شده با این ویروس اهل استان لیژ است.

ویروس شناس مارک ون رانست گفت که چهارمین آلودگی در بلژیک، مانند سه مورد دیگر، به جشنواره بین المللی فتیش Darklands مرتبط است. این جشنواره که در اوایل ماه مه در آنتورپ برگزار شد، در حال حاضر اطلاعاتی را برای بازدیدکنندگانی که علائم علائم را نشان می دهند ارائه می کند.

ون رانست هشدار داد: “مهم است که همه کسانی که در جشنواره Darklands حضور داشتند نسبت به هرگونه علائمی هوشیار باشند.” در صورت بروز ضایعات آبله می توان در اورژانس نمونه برداری کرد و از تماس نزدیک با افراد دیگر خودداری شود.

به گزارش VRT، ویروس شناس Piet Maes از KU Leuven گفت که نیازی به نگرانی در مورد شیوع بزرگ آبله میمون در بلژیک نیست. وی خاطرنشان کرد: افراد بالای 50 سال از طریق کمپین واکسیناسیون آبله کوچک که تا سال 1981 ادامه داشت، محافظت شدند.

اکثر بیماران در عرض چند هفته از آبله میمون بهبود می یابند. این ویروس عمدتاً برای افراد آسیب پذیر مانند افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا باردار هستند نگران کننده است.

سازمان بهداشت جهانی که معمولاً فقط در غرب و مرکز آفریقا یافت می شود، انتظار دارد که اکنون که کشورها در حال بررسی بیشتر برای وجود ویروس هستند، موارد بیشتری از آبله میمون ظاهر شود. حداقل در 12 کشور که معمولاً وجود ندارد، شناسایی شده است.

علاوه بر بلژیک، کشورهایی که این ویروس در آنها شناسایی شده است، هلند، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، سوئد، کانادا، آمریکا و استرالیا هستند. اسرائیل و سوئیس نیز مواردی را گزارش کرده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *