آزمایش سوپرمارکت “لحظه های آرام” | VRT NWS: اخبار

برای افرادی که از محرک‌های حسی مانند موسیقی با صدای بلند لذت نمی‌برند، فضای پر شور و خرید از سوپرمارکت با چراغ‌های روشن می‌تواند یک مصیبت باشد. Carrefour اکنون در حال معرفی “لحظه های آرام” است در حالی که رقیب Delhaize نیز یک پایلوت دارد.

چراغ ها کم می شود، موسیقی خاموش می شود و دیگر هیچ اطلاعیه ای از طریق سیستم صوتی سوپرمارکت منتشر نخواهد شد. این سوپرمارکت می‌گوید که می‌خواهد فضایی آرام برای افراد بسیار حساس یا افرادی در طیف اوتیسم ایجاد کند که می‌توانند در فضایی آرام‌تر مناسب باشند.

این مفهوم در حال حاضر در فروشگاه های فرانسوی کارفور وجود دارد و بسیار موفق است.

فلور ون گرونینگن در سن 26 سالگی متوجه شد که بسیار حساس است. او توضیح می دهد: «این یک ویژگی شخصیتی است». «به این معنی است که شما مغز متفاوتی دارید. محرک هایی که دریافت می کنید بسیار عمیق تر پردازش می شوند. اسکن‌های مغزی نشان می‌دهند که هنگام پردازش محرک‌ها، مناطق بسیار بیشتری از مغز فعال هستند.

این ویژگی مزایا و معایبی دارد: فلور می‌گوید: «شما همدلی و توجه بیشتری به جزئیات نشان خواهید داد، اما مشکل اینجاست که وقتی اطلاعات زیادی در همان زمان به دست شما می‌رسد، بیش از حد تحریک می‌شوید و نوعی سوء هاضمه ایجاد می‌شود».

تحریک بیش از حد می تواند بر غریزه خرید شما تأثیر بگذارد.
می تواند منجر به از دست دادن کنترل شود.
تحریک بیش از حد می تواند منجر به فرسودگی شود و شما را برای خریدهای فوری بازتر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *