آیا منطقه کم انتشار می تواند مسائل مزاحم صدا را در اطراف فرودگاه Zaventem حل کند؟

در نیمه اول سال جاری، بازرس فدرال 184 مورد نقض مقررات مزاحم سر و صدا را شناسایی کرد که توسط هواپیماهایی که از فرودگاه زاونتم بلند شده یا در آن فرود می‌آیند. این در حال حاضر بیش از 160 نقض ثبت شده در کل سال 2021 است. آقای تووید به “دی مورگن” گفت که این حداقل تا حدودی به دلیل تعداد زیادی تاخیر در ترافیک هوایی در ماه های اخیر است.

“پروازهای زیادی وجود دارد، اما کارکنان کمتری نسبت به گذشته وجود دارد. این منجر به تاخیر در فرودگاه‌ها، از جمله فرودگاه بروکسل (Zaventem) می‌شود. این می‌تواند به عنوان مثال منجر به پروازهای روزانه در شب به دلیل تاخیر شود. “

آقای Touwaide افزود که نقض مقررات مزاحم صدا در Zaventem بیشتر از فرودگاه های کشورهای همسایه است. فرودگاه‌های دیگر در حال اتخاذ تدابیری هستند و به همین دلیل است که خطوط هوایی هواپیماهای با صدای بلند و آلوده‌کننده‌ای را که در آنجا ممنوع شده به Zaventem می‌فرستند. اما فرودگاه بروکسل نباید سطل زباله برای سایر فرودگاه‌ها باشد.»

Ombudsman فدرال ایجاد یک منطقه کم انتشار برای Zaventem را پیشنهاد می کند. او می‌گوید که این می‌تواند در نهایت به موضوع مزاحمت‌های صوتی از هواپیماهای بالای بروکسل بپردازد. 50 سال است که بحث در مورد تغییر مسیر پرواز در جریان بوده است. با این حال، ما باید نوع هواپیمای مورد استفاده را با دقت بیشتری بررسی کنیم و هواپیماهای کم سر و صدا یا آلاینده را انتخاب کنیم. به عنوان مثال، یک هواپیمای باری بوئینگ 747 که وارد می شود. در فرودگاه بروکسل در حوالی ساعت 11 شب در حال حاضر می توان دوباره پرواز کرد. این دیگر نباید مجاز باشد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *