اعتصاب خدمه کابین رایان ایر در فرودگاه های شارلوا و زاونتم از 22 تا 24 آوریل

اتحادیه ها اعلام کرده اند که خدمه کابین رایان ایر در فرودگاه ملی بروکسل و فرودگاه شارلوای جنوبی بروکسل از 22 تا 24 آوریل دست به اعتصاب سه روزه خواهند زد.

به گزارش RTBF، طبق گزارش اتحادیه فرانسوی زبان CNE و فلاندری ACV Puls، این اقدام به دنبال عدم توافق در مورد دستمزد و پاداش برای خدمه کابین انجام شد.

مذاکرات بر سر یک قرارداد جمعی جدید کار (CCT) بین نمایندگان کارکنان و مدیریت شرکت ارزان قیمت ایرلندی روز جمعه انجام شد.

اتحادیه های مسیحی این واقعیت را محکوم می کنند که رایان ایر دیگر برای 650 کارمند خود در بلژیک، از جمله حدود 400 مهماندار و مهماندار، بخش منابع انسانی ندارد.

به مدت سه سال، “رایان ایر متوجه شده است که تابع قوانین بلژیک است، اما از سرمایه گذاری در سیاست های پرسنلی خودداری می کند. فیش های حقوقی نادرست است، حقوق ها به درستی پرداخت نمی شود، اسناد اجتماعی منظم نیستند. این یک منبع دائمی مشکلات برای کارکنان ایجاد می کند. در بلژیک، “دیدیه لبه، دبیر دائمی CNE گفت.

هانس السن، از ACV Puls، اضافه کرد: «برخی از کارکنانی که برای مثال به دلیل بارداری، دیگر اجازه پرواز ندارند، ماه‌ها بدون حقوق و مزایا بوده‌اند». “رایان ایر هیچ احترامی برای رفاه کارکنان خود قائل نیست. شرم آور است که چنین شرکت بزرگی به نادیده گرفتن حقوق اولیه کارگران در بلژیک ادامه می دهد.”

اتحادیه ها همچنین این واقعیت را محکوم کردند که 75 درصد از خدمه کابین علیرغم کار در شیفت های اولیه و دیروقت، تعطیلات رسمی و تعطیلات آخر هفته، حداقل دستمزد را برای این بخش دریافت کردند. “همه اینها برای ناخالص ناچیز 2000 یورو. اگرچه رایان ایر حاشیه سود 30 درصدی در شارلوا، بزرگترین پایگاه بلژیک دارد و انتظار دارد امسال یک میلیارد یورو سود کند، هیچ حاشیه ای برای بهبود قدرت خرید وجود ندارد. از کارگران.”

هر دو سازمان همچنین از سازوکار شاخص‌سازی این «حقوق‌های کم» انتقاد کردند که افزایش هزینه‌های زندگی را پوشش نمی‌دهد.

اخطاریه اعتصاب نامحدود در 1 آوریل توسط CNE به نمایندگی از خدمه کابین مستقر در دو فرودگاه در بلژیک ارائه شد.

آخرین اقدام اعتصابی در رایان ایر در بلژیک در تابستان 2018 بود. طی یک دوره چهار روزه، 172 پرواز لغو یا با تاخیر انجام شد. این شرکت اخیراً به توافقی دوستانه با سازمان مصرف کننده Test Achats/Test Aankoop بر سر پرداخت غرامت برای حدود 33000 مسافر آسیب دیده از اعتصاب دست یافت.

مجوز استفاده از عکس آدریان پینگستون/ویکی‌مدیا کامانز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *