امانوئل ماکرون: پوتین یک اشتباه تاریخی و اساسی مرتکب شد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه گفت که ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش با حمله به اوکراین مرتکب «خطای تاریخی و اساسی» شده است و او اکنون «منزوی» است. مکرون در صدمین روز درگیری در مصاحبه ای با مطبوعات منطقه ای فرانسه گفت: فکر می کنم و به او گفتم که او یک اشتباه تاریخی و اساسی برای مردمش، برای خودش و برای تاریخ مرتکب شد.

امانوئل مکرون همچنین تاکید کرد: “فکر می‌کنم او خود را منزوی کرد. در انزوا قفل کردن یک چیز است، دانستن اینکه چگونه از آن خارج شویم مسیر دشواری است.” رئیس جمهور فرانسه تکرار کرد که ما نباید “روسیه را تحقیر کنیم” – اظهاراتی که در اروپای شرقی بسیار بد درک می شود – “تا روزی که جنگ متوقف شود، ما بتوانیم راهی برای خروج از کانال های دیپلماتیک ایجاد کنیم”.

او با فشار برای رفتن به کی‌یف، در حالی که بسیاری از همتایان اروپایی‌اش قبلاً در آنجا بوده‌اند، پاسخ داد: «امروز، من چیزی را حذف نمی‌کنم». وی در مخالفت با ولادیمیر پوتین که صادرات این غلات برای او مشکلی ایجاد نمی کند، افزود: “ما می خواهیم حمایت مالی و نظامی از اوکراین را افزایش دهیم. و در نهایت هر کاری انجام دهیم تا غلات از اوکراین خارج شود.”

او همچنین تصریح کرد که تحویل اسلحه های سزار توسط فرانسه به ارتش اوکراین “غرامت” خواهد بود. رئیس جمهور تاکید کرد: من از صنعتگران خود خواستم که تولید تسلیحات را تسریع کنند، بحث فقط بازسازی ذخایر ما نیست، بلکه تقویت استقلال ما نیز هست.

رئیس دولت فرانسه همچنین به بحث بر سر اصلاحات بازنشستگی اشاره کرد. امانوئل ماکرون در مصاحبه ای با چندین روزنامه مطبوعات منطقه اطمینان داد که این “از تابستان 2023 اجرایی خواهد شد.” پس از این شورا (بنیاد ملی برای تعریف روش جدیدی از حکمرانی، یادداشت سردبیر) و اصلاحات در تابستان 2023 اجرایی خواهد شد.»

انتخابات قوه مقننه

امانوئل ماکرون می‌خواهد پس از انتخابات قانون‌گذاری، «شورای ملی برای ایجاد مجدد» را با «نیروهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اجتماعی» و همچنین شهروندانی که به قید قرعه کشیده شده‌اند، گرد هم آورد تا به پنج هدفی که به‌ویژه بر قدرت خرید تأثیر می‌گذارد، دست یابد. و به اکولوژی.

“من در طول مبارزات انتخاباتی پنج هدف را دنبال کردم: استقلال (صنعتی، نظامی، غذایی…)، اشتغال کامل، بی طرفی کربن، خدمات عمومی برای فرصت های برابر و تولد دوباره دموکراتیک با اصلاحات برای دستیابی به آنها، می خواهم شورای ملی را گرد هم بیاورم. رئیس جمهوری در مصاحبه با چند روزنامه روزانه گفت: جمعه شب منطقه ای پخش شد. این توصیه که من خودم آن را ارائه خواهم کرد، بلافاصله پس از انتخابات قانونگذاری در 12 و 19 ژوئن اجرا خواهد شد.

“خشمگین” از صحنه های هرج و مرج در ورزشگاه دو فرانس

امانوئل ماکرون روز جمعه گفت که از آنچه که در ورزشگاه استاددو فرانس در جریان فینال لیگ قهرمانان اروپا در روز شنبه دیدیم، خشمگین است.

“من مانند همه ما از این اختلال در همه اشکال آن و آنچه دیده ایم خشمگین بودم. من فکری برای خانواده هایی دارم که تکان خورده اند و نتوانسته اند به مکان هایی که داشتند دسترسی پیدا کنند، به همین دلیل است که می خواهم وی در گفت‌وگو با مطبوعات منطقه با تاکید بر اینکه از دولت خواسته است که مسئولیت‌ها را مشخص کند و تا ریزترین جزئیات برای هموطنانمان انگلیسی‌ها توضیح دهد، تاکید کرد: و اسپانیایی ها».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *