انجمن های آمریکایی می خواهند از خرید توییتر ایلان ماسک جلوگیری کنند

چندین سازمان غیردولتی حقوق بشر به امید جلوگیری از خرید ایلان ماسک از توییتر، از ترس اینکه این مولتی میلیاردر اجازه دهد رفتار سمی در این پلتفرم منفجر شود، به نیروهای خود ملحق شده اند. نیکول گیل، مدیر اجرایی Accountable Tech روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «اگر ما جلوی این عملیات را نگیریم، او یک مگافون به عوام فریب‌ها و افراط‌گرایان می‌دهد که… نفرت، خشونت و آزار را تحریک می‌کنند».

این انجمن که برای پاسخگو کردن شرکت‌های دیجیتال بزرگ و ده‌ها نفر دیگر کمپین دارد، می‌خواهد بر مقامات، سهامداران و تبلیغ‌کنندگان فشار بیاورد.

به ویژه، آنها از رگولاتورها می خواهند که پروژه بحث برانگیز رئیس تسلا را که قبلاً اختلافات متعددی با پلیس بازار سهام آمریکا (SEC) داشته است، “از نزدیک بررسی کنند”.

ائتلاف همچنین قصد دارد “سهامداران” را “بسیج کند”، “به دلیل رفتار نامنظم ایلان ماسک”، “بسیار آسیب پذیر” شده است، سازمان های غیردولتی استدلال می کنند. آنها به یاد می آورند که سهام تسلا “حدود یک سوم ارزش خود” را از ابتدای آوریل از دست داده است.

سازمان‌های غیردولتی همچنین امیدوارند که برندهای حساس به تعدیل محتوا را جمع آوری کنند، که محیطی درست از نظر سیاسی را برای تبلیغات آنها تضمین می‌کند.

آنها توضیح می دهند: “این کمپین سعی می کند با هدف قرار دادن تبلیغ کنندگان اصلی توییتر که برای درآمد شرکت ضروری هستند، معامله را از نظر مالی غیرقابل دوام کند.”

ایلان ماسک گفت که می‌خواهد در توییتر آزادی بیان داشته باشد، زیرا او آن را مکان عمومی اساسی برای دموکراسی‌ها می‌داند. او مانند بسیاری از جمهوری‌خواهان منتخب، تعدیل محتوای فعلی را با نوعی سانسور مرتبط می‌داند.

روز جمعه، توییتر همچنین اعلام کرد که مهلتی که به مقامات رقابت ایالات متحده داده شده بود تا بازبینی کامل این عملیات را آغاز کنند، بدون اینکه آنها به پرونده رسیدگی کنند، به پایان رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *