اولین بار در بوندسلیگا: داور مسابقه را قطع می کند تا بازیکنان بعد از ماه رمضان نوشیدنی بنوشند

از اوایل آوریل، مسلمانان عمل کننده در سراسر جهان ماه رمضان را جشن می گیرند. بنابراین نوشیدن و خوردن در طول روزه داری که از طلوع تا غروب خورشید ادامه دارد، ممنوع است.

اگر ممکن است استثنائاتی برای ورزشکاران اعمال شود، برخی از فوتبالیست ها تلاش می کنند تا این دوره مقدس را به طور کامل دنبال کنند. این به ویژه در مورد موسی نیاخاته، بازیکن فرانسوی که در بوندسلیگا بازی می کند، صدق می کند.

چهارشنبه گذشته و در شروع بازی تیمش و آگزبورگ، مدافع FSV Mainz 05 شکمش خالی بود. اما در دقیقه 65 خورشید غروب کرد و به این بازیکن اجازه داده شد روزه خود را افطار کند.

به طور استثنایی، داور مسابقه، ماتیاس جولنبک، تصمیم گرفت مسابقه را قطع کند تا به او اجازه نوشیدن بدهد.

این جوان 26 ساله با عجله به سمت خط تماس رفت تا آب بنوشد. اول از یک قوطی جرعه ای می نوشید، بعد از دیگری جرعه ای بزرگ. او در بازگشت به بازی داور را تشویق کرد و با دست دادن دوستانه از او تشکر کرد.

این ژست نسبت به بازیکنان روزه دار نباید آخرین مورد در بوندسلیگا باشد. در واقع، به گفته لوتز مایکل فرولیش، مدیر ارتباطات اتحادیه داوران آلمان، داوران اکنون مجاز هستند با استناد به چنین توجیهی، مسابقه را قطع کنند. او گفت: “هیچ دستورالعمل کلی در این مورد وجود ندارد، اما ما اجازه می دهیم این نوشیدنی ها استراحت کنند.”

فصل گذشته لیگ برتر اولین جایی بود که اجازه چنین وقفه هایی را داد. دیدار لستر و کریستال پالاس که در 26 آوریل 2021 برگزار شد، به این ترتیب برای چند دقیقه قطع شد تا وسلی فوفانا (لستر) و بازیکن سابق اندرلخت، چیخو کویاته (کریستال پالاس) آب بخورند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *