اولین “کودک متیس” در 74 سالگی شناسنامه دریافت کرد

بچه های متیس در دهه 40 و 50 به دنیا آمدند. دولت بلژیک تصمیم گرفت آنها را از مادران طبیعی خود دور کند، زیرا می ترسید بچه هایی که پدر بلژیکی دارند به درستی تربیت نشوند. بچه ها در پست های مأموریت، یتیم خانه ها یا مؤسسات آموزشی به سر می بردند. در پایان دهه 50 صدها نفر به بلژیک آورده شدند. شناسنامه آنها جعلی، ناپدید شده یا در بلژیک پذیرفته نشد. این امر منجر به تبعیض و مشکلات اداری شد.

وزیر دادگستری بلژیک ون کوئیکنبورن (تصویر سمت چپ) رویه جدیدی را طراحی کرده است که به کودکان متیس اجازه می دهد برای گواهی تولد جدید درخواست دهند. وزیر دادگستری امروز صبح در مراسمی در Wuustwezel (استان آنتورپ) شناسنامه جدید خود را به پل توتوری تحویل داد.

“من وجود دارم! بالاخره، رسما هم.» توتوری گفت. “این واقعاً دیوانه کننده است. من شاهد تولد خودم هستم.»

رسماً، وضعیت اسفبار کودکان متیس سال ها نادیده گرفته شده بود. در سال 2017 اسقف آنتورپ از طرف اسقف های بلژیکی عذرخواهی کرد. در سال 2019 پارلمان با عذرخواهی، نخست وزیر وقت، چارلز میشل، قطعنامه ویژه ای را تصویب کرد. رویه جدیدی که آقای ون کویکن‌بورن با همکاری سازمان‌های متیس و دادستان‌های عمومی بلژیک برای دریافت گواهی تولد جدید ایجاد کرد، نقطه عطف جدیدی در داستان کودکان متیس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *