اوکراین از چهره “10 قصاب روسی” مظنون به کشتار بوچا رونمایی کرد: “عدالت برای جنایتکاران جنگی اجتناب ناپذیر است”

ماه گذشته، شهر بوچا صحنه جنایات نیروهای مسلح روسیه بود. عکس‌های فوری صدها جسد را نشان می‌دهد که در خیابان‌های این حومه کیف روی زمین پراکنده شده‌اند. مسکو متهم به انجام بسیاری از اعمال شنیع است.

اجساد با یک گلوله در سر، مشت های بسته و اجساد زخمی شده توسط اعمال شکنجه پیدا شد. موارد تجاوز جنسی، گاهی اوقات به کودکان نیز گزارش شده است. یک گور دسته جمعی نیز کشف شد که اجساد بسیاری از غیرنظامیان را در آن پرتاب کردند.

این قتل عام خشم بین المللی را برانگیخت.

کرملین به نوبه خود این اتهامات را رد کرده و تصاویر منتشر شده را جعل و ساختگی توصیف کرده است. به گفته روسیه، اجساد پس از خروج نیروهای روسی توسط اوکراینی ها دفع شد. تصاویر ماهواره ای اما با نسخه مسکو در تضاد بود.

“10 نفرت انگیز” که توسط مسکو جایزه گرفت

این پنجشنبه، 28 آوریل، وزارت دفاع اوکراین عکس ده سرباز مظنون به انجام این فاجعه را به اشتراک گذاشت. اینها متعلق به تیپ 64 تفنگ موتوری هستند. آنها شخصاً در 18 آوریل توسط ولادیمیر پوتین به دلیل “قهرمانی، سرسختی و شجاعت نشان داده شده در خصومت ها در دفاع از میهن و منافع دولتی در درگیری های مسلحانه” عنوان افتخاری دریافت کردند: “اقدامات ماهرانه و قاطعانه همه پرسنل در طول ارتش ویژه رئیس کرملین گفت: عملیات در اوکراین الگویی از انجام وظیفه نظامی، شجاعت، قاطعیت و حرفه ای بودن بالا است.

اوکراین به این سربازان لقب “10 نفرت انگیز” را می دهد: “10 قصاب روسی تیپ 64 شناسایی شده اند و مظنون به مسئول قتل عام بوچا هستند. این واحد به خاطر جنایات خود پاداش گرفت و بعداً به میدان جنگ بازگشت. عدالت برای جنگ. در نشریه وزارت دفاع اوکراین آمده است که جنایتکاران اجتناب ناپذیر هستند.

هیچ جزئیاتی در مورد روش مورد استفاده برای شناسایی آنها ارائه نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *