ایلان ماسک در مورد تصاحب خود در توییتر تردید ایجاد می کند و خواهان جزئیات در مورد حساب های جعلی است

ماسک ابتدا در این پلتفرم که نزدیک به 93 میلیون مشترک دارد، نوشت: «خرید توییتر در انتظار جزئیاتی است که حساب‌های اسپم و جعلی کمتر از 5 درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند.

او سپس تعهد خود را برای خرید این شبکه اجتماعی تکرار کرد، اما بازار نیت واقعی او را زیر سوال برد.

سهام با افت 25 درصدی پس از اعلام تعلیق قبل از محدود کردن ضرر و پایان دادن به جلسه 9.7 درصدی در وال استریت آغاز شد.

مدیر کل این شبکه اجتماعی، پاراگ آگراوال، در طول روز اطمینان داد که همچنان انتظار دارد این عملیات محقق شود.

هیئت مدیره این شبکه اجتماعی پس از مخالفت اولیه با آن، پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری این رهبر عجیب و غریب آفریقای جنوبی را در پایان ماه آوریل پذیرفت.

آقای ماسک به ویژه وعده داده است که توییتر را از شر هرزنامه خلاص کند، کاربران را احراز هویت کند و شفافیت را تقویت کند، بدون اینکه مشخص کند چگونه قصد اجرای این پروژه را دارد.

این شرکت در ابتدای ماه می نشان داد که به طور متوسط ​​از ژانویه تا مارس، 229 میلیون کاربر روزانه داشته است که آنها را قابل کسب درآمد می دانند، یعنی در معرض تبلیغات قرار گرفته اند.

او در این مورد تخمین زده بود که کمتر از 5٪ از آنها اکانت های اسپم یا جعلی هستند.

سوزانا استریتر، تحلیلگر بازار برای Hargreaves Lansdown توضیح می دهد که نسبت حساب های جعلی “یک شاخص کلیدی” برای توییتر است، زیرا “محاسبه تعداد دقیق افرادی که واقعا توییت می کنند برای جریان های درآمدی آینده از طریق تبلیغات یا اشتراک های پولی در سایت بسیار مهم است. “

بدون “نظر معاشقه”

از زمان پیشنهاد تصاحب توسط رئیس تسلا و اسپیس ایکس، ارزش بازار توییتر میلیاردها دلار کاهش یافته است، به دنبال همان حرکت نزولی که اکثر سهام‌های فناوری در وال استریت داشتند.

این عنوان روز جمعه با کمی بیش از 40 دلار به پایان رسید که بسیار کمتر از 54.20 دلار پیشنهادی میلیاردر بود.

مدیریت روز پنجشنبه از خروج دو مقام ارشد و تعلیق کلیه استخدام های غیر ضروری خبر داد.

پاراگ آگراوال روز جمعه در این شبکه اجتماعی گفت: «در حالی که من انتظار دارم این معامله تکمیل شود، ما باید برای همه سناریوها آماده باشیم و به بهترین منافع توییتر عمل کنیم.»

او افزود: “من همچنین تلاش خواهم کرد تا شفافیت بیشتری را در کاری که انجام می دهیم به ارمغان بیاورم.” اما این از طریق «توئیت‌های + موضوع روز + یا سکسی‌ترین نظر» نمی‌گذرد.

با جدیدترین توئیت ایلان ماسک، “وال استریت اکنون در نظر خواهد گرفت: 1) معامله در شرف شکست است، 2) تلاش ماسک برای مذاکره در مورد قیمت خرید پایین تر یا، 3) ماسک به سادگی می خواهد از معامله خارج شود. دن ایوز از Wedbush Securities گفت: 1 میلیارد دلار حق انفصال.

برای تامین مالی این عملیات، رهبر برنامه ریزی کرد تا به کمک شخصی قابل توجهی متوسل شود، و درخواست وام بانکی و همچنین وام حاشیه ای کند که در آن سهام تسلا خود را به عنوان وثیقه وثیقه بگذارد.

در اوایل این ماه، آقای ماسک ادعا کرد که کمی بیش از 7 میلیارد دلار از سرمایه گذاران مختلف، از جمله لری الیسون، بنیانگذار اوراکل و شاهزاده سعودی الولید بن طلال، جمع آوری کرده است.

آنجلو زینو، از CFRA، “در حالی که ما هرگز به توانایی ماسک برای تکمیل تراکنش از منظر مالی شک نکردیم، اما بزرگترین خطر را احساس کردیم که ممکن است خود ایلان نظرش را تغییر دهد.”

برای دن ایوز، این کارآفرین قدرت سهام تسلا خود را که قیمت آن از زمان اعلام تصاحب توییتر به شدت کاهش یافته است، بیش از حد برآورد کرده است و می تواند به دنبال محافظت از سازنده خودروهای الکتریکی باشد.

این واقعیت که ماسک با یک توییت (و نه یک سند سهام) چنین بلاتکلیفی ایجاد می‌کند برای ما و وال استریت بسیار آزاردهنده است» و «سوالات زیادی را ایجاد می‌کند، اما پاسخ مشخصی در مورد اینکه آیا معامله انجام خواهد شد یا خیر» را ایجاد می‌کند. تحلیلگر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *