ایلان ماسک «مطمئن نیست» که بتواند توییتر را تصاحب کند، اما یک برنامه مرموز B دارد

او که در کنفرانس Ted2022 که به طور زنده از ونکوور (کانادا) پخش شد، مصاحبه کرد، اطمینان داد که به دنبال “پول درآوردن” نیست.

او در اولین سخنرانی پس از اعلامیه ای که دنیای فناوری را تکان می دهد، افزود: “من فقط یک تصور قوی دارم که داشتن یک پلت فرم عمومی و فراگیر که می توانید به آن اعتماد کنید برای آینده تمدن بسیار مهم است.”

ثروتمندترین مرد جهان به طور روزانه از توییتر برای خطاب به حدود 80 میلیون مشترک خود استفاده می کند، اما او همچنین به شدت از این شبکه انتقاد می کند که معتقد است به اندازه کافی آزادی بیان را رعایت نمی کند.

او در نامه ای که چهارشنبه به پلیس بورس آمریکا، SEC ارسال کرد، پیشنهاد خرید نقدی این پلت فرم را به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم داد و تصریح کرد که این “بهترین پیشنهاد و آخرین پیشنهاد او” است.

این قیمت ارزش توییتر را به 43.4 میلیارد دلار می رساند که از حدود 36 میلیارد دلار امروز افزایش یافته است.

کریس اندرسون، مدیر کنفرانس، از ایلان ماسک پرسید: «لزوما نمی‌خواهید 40 میلیارد دلار و چیزی پول نقد بپردازید؟»

این کارآفرین متولد آفریقای جنوبی پاسخ داد: از نظر فنی، من می توانم آن را بپردازم. او در پاسخ به سوال در مورد تامین مالی، بدون ارائه جزئیات بیشتر، تکرار کرد که اگر هیئت مدیره توییتر پیشنهاد او را رد کند، “بودجه کافی” و طرح B دارد.

اما او توضیح داد که بیش از هر چیز امیدوار است که تا حد امکان سهامداران موجود را به پروژه خود جلب کند.

یکی از آنها قبلا واکنش نشان داده است: شاهزاده سعودی الولید بن طلال در توییتر گفت که پیشنهاد او را “رد” کرده است.

“من فکر نمی کنم پیشنهاد ایلان ماسک (54.20 دلار) با توجه به چشم انداز رشد توییتر به ارزش ذاتی توئیتر نزدیک شود. من یکی از بزرگترین سهامداران و قدیمی ترین توییتر و Kingdom Holding Company (صندوق سرمایه گذاری او، یادداشت سردبیر) هستم. ) و خود من این پیشنهاد را رد می کنم.» او پنجشنبه در این شبکه نوشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *