باران آخر هفته باعث جاری شدن سیل شدید در بخش هایی از بلژیک شد

تعطیلات آخر هفته پر از رعد و برق و باران شدید منجر به جاری شدن سیل شدید در بسیاری از مناطق فلاندر و والونیا شد.

کد نارنجی در سراسر استان های مختلف وجود داشت، به این معنی که انتظار می رفت بارندگی شدید، طوفان تگرگ، وزش باد شدید و اصابت رعد و برق در مقیاس بزرگ باعث آسیب یا ناراحتی شود.

در والونیا، بارندگی شدید باعث جاری شدن سیل در استان های نامور و لیژ شد. در آندن، چندین جاده آبگرفته و خانه‌ها آسیب دیده است. در همین حال، با گذشت دو روز از بارش باران، نیروهای آتش نشانی در هانوت همچنان بر روی زمین فعال هستند. در مرکز شهر، سه خانه در معرض ریزش قرار دارند و در حال بررسی ساختاری هستند.

در شهر Hainaut در Ressaix، یک صاعقه باعث آتش سوزی در یک آپارتمان شد که منجر به تخلیه 21 نفر از ساکنان شد. این ساختمان به طور موقت دیگر قابل سکونت نیست.

مناطق شرق و غرب فلاندر نیز به دلیل بارش شدید باران دچار سیل شدند و آتش نشانی تنها در صبح روز دوشنبه 60 مداخله را انجام داد. در برابانت فلاندری، شهرداری لاندن (تصویر شده) همچنین شاهد بارش شدید باران و اختلال در تردد قطارها بودیم. رانش گل رخ داد و برخی از شهرها مجبور به فراخوانی واحدهای بحران شدند.

دی مورگن گزارش می‌دهد که گروه‌های آتش‌نشانی منطقه امدادی برابانت فلاندری شرقی بعدازظهر یکشنبه به دلیل طوفان حدود 200 تماس برای کمک دریافت کردند. تونل زیر راه آهن در هرنت نیز دچار آبگرفتگی شد.

در برخی از مناطق در استان آنتورپ، سیستم‌های فاضلاب سرریز شده و منجر به آبگرفتگی خیابان‌ها شد. لیمبورگ شاهد اختلالات قابل توجهی در ترافیک بود و خروجی E313 در جهت آنتورپ به E314 در جهت هلند به دلیل جاری شدن سیل به طور کامل بسته شد.

سایر خروجی ها و مبادلات در امتداد E313 و E314 به دلیل آب زیاد دچار اختلال شد و برخی از جشنواره ها و رویدادها از جمله جشنواره رقص Extrema Outdoor Belgium به تعویق افتاد.

سیل بیشترing بالا بردنبیمه نگرانی ها

سیل در بلژیک چیز جدیدی نیست، اما تغییرات آب و هوایی هم شدت و هم دفعات وقوع آنها را افزایش داده است.

از آنجایی که قربانیان برای تعمیر خسارات وارده به خانه‌های خود از بیمه خود استفاده می‌کنند، بیمه‌گران فوراً درخواست طرحی برای مقرون به صرفه نگه داشتن حق بیمه در آینده دارند.

نه تنها با افزایش سیل و سایر بلایای طبیعی، شرکت های بیمه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز دست و پنجه نرم می کنند که به صنعت آسیب وارد می کند.

Hein Lannoy از Assuralia، از Assuralia، گفت: «سیل بخشی از کار است، اما سال گذشته، برای اولین بار، ما به عنوان یک بخش از سقف مالی که بر اساس حق بیمه محاسبه شده بود، فراتر رفتیم و بنابراین بیش از تعهدات قانونی خود انجام دادیم. سازمان چتر بیمه گذاران، به De Standaard گفت.

Assuralia مدتی است که با دولت های فدرال و منطقه ای برای ایجاد یک چارچوب قانونی واضح کار می کند که حق بیمه های بیمه را برای همه مقرون به صرفه نگه می دارد و امیدوار است این بخش را اصلاح کند.

لانوی گفت: «این سیل‌ها باید همه دست اندرکاران – دولت، صنعت و بیمه‌گذاران – را متوجه شوند که برای جلوگیری از گران شدن حق بیمه‌ها باید فوراً کاری انجام شود.

عکس: سیل در لاندن در 5 ژوئن © Belga/Bruno Fahy

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *