باغ گل‌چینی FleurAkker در مسیر دوچرخه‌سواری به میدان جدیدی گسترش می‌یابد

FleurAkker، باغ چیدن گل در بروکسل که به مشتریان این فرصت را می دهد تا دسته گل های خود را مستقیماً از زمین بچینند، با یک زمین جدید در امتداد مسیر دوچرخه سواری در Jette گسترش می یابد.

آنمی کنپن، کشاورز گل، که مدیریت باغ چیدن را بر عهده دارد، به Bruzz گفت: با جدیدترین مزرعه، “ما خیلی بیشتر در معرض دید هستیم”.

FleurAkker پس از شروع سال گذشته در همان قطعه زمین مورد استفاده باغ سبزیجات Courjette در Chemin des Moutons/Schapenweg در نزدیکی چوب Laarbeek به Rue de Bois/Bosstraat در Jette نقل مکان کرد.

Atelier Groot Eiland که مسئولیت مدیریت هر دو باغ را بر عهده دارد، زمین را از VUB اجاره می دهد.

با این حرکت، Knaepen فضای رشد در اختیار خود را دو برابر می کند: “در Chemin des Moutons، من روی 750 متر مربع کار کردم، اکنون روی 1500 متر مربع رشد می کنم.”

اندازه کورجت نیز افزایش می یابد زیرا فضایی را که قبلاً توسط باغ گل اشغال شده بود اشغال می کند و از برخی از زمینه های جدید برای نگهداری محصولاتی مانند کدو تنبل، کلم و پیاز استفاده می کند که به فضا و زمان زیادی نیاز دارد.

گزینه انتخاب سبزیجات همچنان فقط در Chemin des Moutons وجود دارد، که انتظار نمی رود مشکلی ایجاد کند زیرا این دو باغ تمایل دارند مشتریان متفاوتی را به خود جذب کنند.

کناپن گفت: «چیدن سبزیجات جایگزینی برای بازدید از سوپرمارکت است، در حالی که چیدن گل واقعاً یک فعالیت خانوادگی است.

در Chemin des Moutons، ما تا حدودی پنهان بودیم. این نقطه جالب تری است. ما اکنون در یک مسیر دوچرخه سواری هستیم، از کنار پرورش دهندگان رازک Les houblons de Bruxelles می گذریم، و افراد بسیار بیشتری از آنجا عبور می کنند. Chalet van Laarbeek و زمین بازی در همین نزدیکی هستند. بسیاری از مردم یک روز آن را می سازند.»

باغ سبزیجات FleurAkker

امسال برداشت غنی تری پیش بینی می شود

FleurAkker درباره برداشت امسال خوشبین است: «فصل گذشته در واقع یک آزمایش بود. ما فقط در ماه مارس شروع کردیم، بهار سرد و مرطوب بود و برای من همه چیز جدید بود، باید می فهمیدم چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه.”

Knaepen می‌گوید که با کمک داوطلبانی از Groot Eiland، امسال خیلی زودتر برای رشد آماده می‌شوند.

ما در تابستان شروع به خاک ورزی و کمپوست کردن خاک کردیم، بنابراین خاک برای کاشت در پاییز آماده شد.

در ماه های اکتبر و نوامبر، آنها حدود 5000 پیاز، که بسیاری از آنها نرگس بودند، همراه با پیازهای زینتی و گل های تابستانی کاشتند. اما آنها از لاله ها اجتناب می کنند: “جنگل Laarbeek پر از خرگوش است – من سال گذشته بیش از یک بار آن را تجربه کردم، و خرگوش ها عاشق لاله هستند.”

Knaepen می خواهد امسال بیشتر بر روی سبزی و گیاهان به عنوان پرکننده دسته گل تمرکز کند و گیاهان چند ساله بیشتری را در این محدوده قرار دهد، به خصوص درختچه های کم ارتفاع. نرگس ها در حال حاضر گل می دهند، بنابراین می توان اولین شکوفه ها را چید.

FleurAkker اصول کشاورزی حمایت شده از جامعه (CSA) را اعمال می کند. باغ چیدن به صورت اشتراکی کار می کند و اجرای آزمایشی سال گذشته 70 مشترک داشت. Knaepen فکر می کند حداقل 200 مورد نیاز است تا پروژه زنده بماند.

قیمت اشتراک از سال آزمایشی تا 10٪ افزایش یافته است، نتیجه سرمایه گذاری هایی است که FleurAkker مجبور به انجام، از جمله ساخت یک گلخانه جدید است.

اشتراک برای انتخاب هر دو هفته 165 یورو است، در حالی که اشتراک هفتگی انتخاب 275 یورو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *