با فراخوان اتحادیه ها به اعتصاب سراسری در 22 مه، انتظار می رود که اختلال ایجاد شود

اعتصاب ملی در بلژیک که برای 22 مه برنامه ریزی شده است، انتظار می رود اختلالات بزرگی از جمله در شبکه حمل و نقل عمومی بروکسل ایجاد کند.

اتحادیه های کارگری کشور برای دوشنبه آینده تظاهرات گسترده ای را در پایتخت برنامه ریزی کرده اند و کارگران اپراتور حمل و نقل بروکسل Stib از جمله کسانی هستند که در آن شرکت می کنند.

Stib اعلام کرد در نتیجه، “پیشنهاد حمل و نقل عمومی در طول روز محدود خواهد بود”.

«در طول عبور راهپیمایی از پایتخت، برخی از خطوط بالای زمینی – اتوبوس و تراموا – نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. بنابراین استیب به مسافران خود توصیه می کند تا حد امکان به دنبال راه حل های جایگزین حمل و نقل عمومی برای سفرهای خود در آن روز باشند.

اتحادیه های ملی اعتراض خود را به “دامپینگ اجتماعی” – تضییع حقوق کارگران – و حملات به حق اعتصاب، به ویژه با توجه به نبرد مداوم بین مدیریت سوپرمارکت زنجیره ای دلهایزه و کارگران آن، که با طرح های این شرکت مخالف هستند، اعتراض می کنند. برای تغییر فروشگاه ها به یک مدل حق رای.

اتحادیه ها می گویند که این طرح نمونه بارز دامپینگ اجتماعی است. دامپینگ اجتماعی به عنوان رویه ای تعریف می شود که به موجب آن به کارگران حقوق و/یا شرایط کار و زندگی که در مقایسه با مواردی که توسط قانون یا قراردادهای چانه زنی دسته جمعی مشخص شده است، غیراستاندارد است.

در مورد Delhaize، انتظار می رود زمانی که فروشگاه ها تحت مدیریت افراد خصوصی قرار می گیرند، این مدیران حقوق و شرایط کاری را کاهش دهند.

اتحادیه ها هشدار می دهند که در صورت عدم چالش، این تغییر مدل اقتصادی احتمالا به سایر بخش ها نیز سرایت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *