برنده شدن برای بیست و پنجمین سالگرد جشنواره فیلم کوتاه بروکسل

جشنواره فیلم کوتاه بروکسل (BSFF) بیست و پنجمین سالگرد خود را در سینماهای سراسر پایتخت از 20 تا 30 آوریل جشن می گیرد.

به همین مناسبت، جشنواره برخی از ارزشمندترین فیلم‌های خود در ربع قرن گذشته و همچنین برخی از تولیدات جدید عالی را نمایش می‌دهد.

این جشنواره در سال 1997 توسط سلین ماست و پاسکال هولون در زمانی که آنها دانشجو بودند راه اندازی شد، این جشنواره صرفاً کمی سرگرم کننده بود.

ماست می‌گوید: «ما آن را یک رویداد تک شات می‌دیدیم، قصد نداشتیم یک جشنواره سالانه ایجاد کنیم، فقط می‌خواستیم با دوستان و افرادی از دنیای سینما یک مهمانی داشته باشیم.»

با این حال، جشنواره به چنان پلتفرمی برای فیلم‌های کوتاه تبدیل شده است که برندگان جشنواره از پیش برای جوایز اسکار انتخاب می‌شوند. همچنین به یکی از رویدادهای سینمایی مورد علاقه پایتخت تبدیل شده است.

ویژه برنامه های سالگرد

برای نسخه نقره‌ای سالگرد آن، سازمان‌دهندگان تصمیم گرفتند تا در آرشیو گسترده خود فرو بروند. ما از عموم مردم و همچنین گروه خاصی از جشنواره‌ها خواستیم تا برگزیده‌های سال‌های گذشته خود را انتخاب کنند.از جمله خواهران، در تصویر). ما آن‌ها را در برنامه‌هایی مانند BSFF All-Stars، تالار مشاهیر BSFF، نمایش‌های رایگان شبانه در فضای باز در Mont des Arts و مجموعه‌ای از فیلم‌ها درباره رویدادهای تولد غیرمنتظره به نام Crappy Birthday سازماندهی کرده‌ایم.

برای سه مسابقه (بین المللی، ملی و نسل بعدی) آنها تقریباً 5000 ارسال دریافت کردند. این به حداقل 1000 ساعت تماشا توسط کارکنان برنامه‌ریزی تبدیل شد تا این تعداد به 120 فیلم مسابقه کاهش یابد.

فیلم دوچرخه سواران - برنامه آرته

شورت از سراسر جهان

تماشاگران جشنواره با منظره ای پانوراما از فیلم های کوتاه از سراسر جهان پذیرایی می کنند. جدید امسال، کانال تلویزیونی فرهنگی اروپایی Arte برنامه ای از فیلم های انیمیشن مورد علاقه اخیر خود را ارائه می دهد (از جمله دوچرخه سواران، در تصویر). در حالی که بروکسل، بوداپست و برلین در پشت ارواح اروپا قرار دارند و فیلم هایی درباره ارزش ها و هویت های اروپایی نمایش می دهند.

امسال فیلم‌هایی از جشنواره بین‌المللی تصویر و فیلم کوتاه افراطی سئول، فیلم‌های کوتاه بسیار کوتاه (فیلم‌های کمتر از چهار دقیقه)، فیلم‌های کوتاه بی‌مصرف و فیلم‌های مورد علاقه جغدهای شب، شب شورت‌ها که تا ساعات ابتدایی ادامه دارد، هستند. این جشنواره در مجموع شامل 339 فیلم است که 133 فیلم در رقابت هستند.

یکی دیگر از برنامه های منظم جشنواره، طیف گسترده ای از کارگاه ها است. برای ما مهم است که کارگاه‌هایی برای نسل جوان، کارگردانان جوان، بازیگران جوان برگزار کنیم، بنابراین کارگاه‌هایی برای تولید فیلم، فیلمنامه‌نویسی، شبکه‌سازی با تهیه‌کنندگان و آهنگسازان، همه افرادی که فیلم می‌سازند وجود دارد.»

تماشاگران جشنواره همچنین این فرصت را دارند که با متخصصان فیلم ملاقات کنند در حالی که آنها می توانند از فرصت های شبکه ای در اطراف بازار فیلم جشنواره لذت ببرند.

ما از خریداران تلویزیون و برنامه نویسان جشنواره دعوت می کنیم به بروکسل بیایند و فیلم ها را نمایش دهند. ماست می گوید: تبلیغ سینمای ما مهم است و ما بسیار خوشحالیم که آنها هر سال برای خرید برای کانال های تلویزیونی و جشنواره های بزرگ می آیند.

جشنواره فیلم کوتاه بروکسل

مرکز جشنواره در زیر بالای صفحه بزرگ

این فستیوال به خاطر خوش‌نشینی بلژیکی‌اش با یک بالابر بزرگ که به همین مناسبت در میدان Sainte-Croix در مقابل مرکز هنری Flagey نصب شده است، مشهور است.

این برای ما بسیار بسیار مهم است. چادر جایی است که می توانید با کارگردانان، بازیگران و همه افراد فیلم ملاقات کنید. برای همه باز است، رایگان است و از ظهر تا نیمه شب باز است، بعلاوه بعداً.» او نتیجه می گیرد.

جشنواره فیلم کوتاه بروکسل، 20-30 آوریل، سینماهای سراسر شهر. عکس ها: (تصویر اصلی و چادر جشنواره) © Boris Radermecker & Sarah Geerits

پیروزی! یک جفت گذرنامه جشنواره، دسترسی به تمام نمایش‌ها (به جز شب افتتاحیه)، دسترسی به شب پایانی و شب کوتاه، یک کیف دستی و کاتالوگ جشنواره. برای ورود کافی است مشخصات خود را در زیر وارد کنید. اگر برنده شدید، یکشنبه به شما ایمیل می‌زنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *