بروکسل نسل جدید تراموا را معرفی کرد

اپراتور حمل و نقل عمومی بروکسل، Stib، نسل بعدی ترامواهای خود را معرفی کرد که این هفته جابجایی مسافران را آغاز کرد.

گفته می شود وسایل نقلیه فوق مدرن «نسل جدید تراموا» (TNG) در دسترس تر و راحت تر از مدل های قدیمی تر هستند و این ناوگان پیشنهاد تراموا را در پایتخت بلژیک تقویت می کند.

در حال حاضر تنها یک تراموا فعال است که در بخش شمالی خط 51 بین ایستگاه بروکسل-میدی و استادد، در نزدیکی آتومیوم حرکت می کند.

این وسیله نقلیه اولین خودرو از سری 90 تراموا است که توسط Stib سفارش داده شده است که طی سه سال آینده تحویل داده خواهد شد. تا پایان سال جاری در مجموع 10 تراموا TNG تحویل داده می شود.

الکه وان دن برانت، وزیر جابجایی بروکسل گفت: «این وسایل نقلیه TNG تضمین کننده ارتقای مستحکم برای مسافران تراموا است.

«این ترامواها در دسترس ترین ترامواهایی هستند که در اطراف حرکت خواهند کرد. همراه با بهبود مستمر دسترسی در ایستگاه‌ها، این یک گام بزرگ به جلو برای ارائه استفاده راحت از حمل‌ونقل عمومی به همه ساکنان بروکسل و بازدیدکنندگان شهرمان است.»

TNG به عنوان یک تکامل “مدرن و شیک” از جدیدترین ترامواها (T3000 و T4000) که در حال حاضر در شبکه Stib فعال هستند، توصیف می شود.

طراحی آن از سبک آرت نو الهام گرفته شده است و به طراح Axel Enthoven از شرکت Yellow Window سپرده شده است.

این وسیله نقلیه با درهای عریض و کفی کم، به گونه ای طراحی شده است که دسترسی آسان تر را برای افرادی که تحرک کمتری دارند و جریان و راحتی بیشتری را برای مسافران در داخل هواپیما فراهم کند.

تراموا دارای دو فضای چند منظوره برای استفاده کنندگان از ویلچر و والدین با کالسکه است و چیدمان صندلی راحتی بیشتری را در سفرهای طولانی فراهم می کند.

TNG همچنین به ورودی‌های شیبدار تعبیه‌شده در کف مجهز است که ورود و خروج کاربران ویلچر را در توقفگاه‌هایی که هنوز پلتفرم‌های سازگار در دسترس نیستند، تسهیل می‌کند.

صندلی‌های تاشو، صفحه‌های اطلاعاتی بزرگ با نمودارهای خطی، نور غیر مستقیم LED و سیستم خنک‌کننده هوای کارآمد بخشی از طراحی داخلی هستند، در حالی که بوژی‌های صاف لرزش‌ها را به حداقل می‌رسانند.

نوآوری های ایمنی اضافه شده است، از جمله سنسور در هر در، دوربین های دید عقب خارجی به اضافه آینه های معمولی و دوربین جلو برای کاهش نقاط کور. همچنین قسمتی از جلوی تراموا مجهز به المان های نرم برای کاهش ضربه در صورت برخورد است و همچنین سیستم کنترل ضد برخورد نیز وجود دارد.

TNG در نسخه کوتاه 32 متری با 182 صندلی و نسخه بلند 43 متری با 256 صندلی عرضه می شود.

تمام مدل‌های جدید تراموا برای اطمینان از گذراندن تمام تست‌های ایمنی، قبل از استفاده برای مسافران، به یک دوره کارکرد 1000 کیلومتری نیاز دارند. به طور کلی زمان بین تحویل تراموا تا شروع سرویس دهی به مسافران در شبکه حدود سه هفته است.

Brieuc de Meeûs، مدیر اجرایی Stib گفت: “ما شبکه اتوبوس خود را با تقریبا 30 درصد صندلی بیشتر تقویت کردیم و همچنان به توسعه و تقویت خطوط تراموا ادامه می دهیم.”

با TNG، می‌توانیم تعداد صندلی‌های موجود را در عرض سه سال 25 درصد افزایش دهیم و پروژه‌های زیادی برای ساخت خطوط جدید در پیش داریم، زیرا شبکه فردا امروز ساخته می‌شود. این در مورد اتوبوس، تراموا و مترو صدق می کند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *