بسیاری از پناهندگان اوکراینی که دوره های فشرده هلندی را در فلاندر می گذرانند

کسانی از شما که در حال یادگیری زبان هلندی هستند، بدون شک متوجه شده اند که همیشه کار آسانی نیست. با این وجود، تعداد قابل توجهی از تازه واردان از اوکراین می‌خواهند این کار را انجام دهند.

ارقام دولت فلاندری نشان می دهد که از زمان شروع جنگ در اوکراین، کمتر از 800 شهروند بزرگسال اوکراینی در کلاس های هلندی در فلاندر ثبت نام کرده اند. یک اوکراینی که زبان ما را یاد می‌گیرد به VRT News گفت: «من می‌خواهم بتوانم کار کنم. دانستن زبان هلندی به من کمک می کند کار پیدا کنم.”

اکثر اوکراینی هایی که در دوره های هلندی شرکت می کنند بین 26 تا 45 سال سن دارند. در مرکز آموزش بزرگسالان اسکالا در بروژ، 90 پناهنده اوکراینی در حال حاضر ثبت نام کرده اند. Scala اکنون به دنبال معلمان اضافی است تا بتواند سه کلاس اضافی ایجاد کند.

اکثر اوکراینی‌های مرکز آموزش بزرگسالان بروژ، دوره فشرده‌ای را که مستلزم 120 ساعت تدریس است، انتخاب کرده‌اند و تلاش می‌کنند به کسانی که سطح معقولی از مهارت دارند، ارائه دهند. تعداد بسیار کمی از دوره های “سطح بقا” را انتخاب کرده اند که شامل 40 ساعت درس است.

دروس هلندی هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر تدریس می شود. جلسات پیگیری با توضیحات اضافی در مورد موضوع تدریس نیز خارج از این ساعات ارائه می شود. دروس هلندی تا پایان ترم تابستان در 30 ژوئن ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *