بلژیکی ها در بحبوحه تورم هزینه های خود را محدود می کنند

با ادامه افزایش تورم در کشور، بلژیکی ها هزینه های خود را کاهش می دهند و در نتیجه فروش برخی از مواد غذایی و کالاهای بادوام آسیب می بیند.

از جمله عوامل بودجه‌ای که در حال حاضر بر خانواده‌های بلژیکی سنگینی می‌کند، می‌توان به قیمت بالای تاریخی انرژی، هزینه گزاف سوخت، اثرات ماندگار همه‌گیری و بی‌ثباتی ناشی از جنگ در اوکراین اشاره کرد.

تورم در ماه مارس 8.31 درصد بود که بالاترین میزان از همان ماه در سال 1983 بود، و بنابراین اکنون بلژیکی ها به دنبال پس انداز هستند تا جایی که می توانند.

بانک ملی بلژیک (NBB) گزارش می‌دهد: «مصرف خانگی در پایان سال 2021 کاهش یافته بود و پیش‌بینی‌های مارس رشد بسیار ملایمی را در نیمه اول سال 2022 پیش‌بینی می‌کند، با انقباض بیشتر، هرچند محدود، در سه ماهه دوم». با تأکید بر تأثیر تأخیر اقدامات حمایتی دولت برای قدرت خرید.

در مجموع و در مقایسه با پیش‌بینی‌های پاییزی، مصرف خانوارها در سال 2022 به میزان 1.8 واحد درصد کاهش یافته است.

NBB گفت که اعتماد مصرف کننده در ماه مارس به میزان قابل توجهی کاهش یافت و اگرچه در آوریل اندکی افزایش یافت، اما سقوط آن ممکن است باعث شود مصرف کنندگان کمی بیشتر از هزینه های خود کم کنند.

پیر فردریک نیست، رئیس اتحادیه کلاس‌های موین (UCM) به Le Soir گفت: «مردم به مغازه‌ها می‌روند اما کمتر خرید می‌کنند یا خریدشان را به تعویق می‌اندازند».

تعداد کمی از مردم این رفلکس را ندارند که کمتر مصرف کنند و به نظر می رسد که این روند ادامه پیدا کند. NBB پیش بینی می کند که قدرت خرید تا قبل از سال 2023 افزایش قابل توجهی نخواهد داشت.

بلژیکی ها با انتخاب مارک های فروشگاهی و شکار پیشنهادهای ویژه، هزینه خرید مواد غذایی را کاهش می دهند. آنها همچنین تعداد دفعاتی را که برای صرف غذا بیرون می روند محدود می کنند و کمتر در مغازه های تخصصی مانند نانوایی ها و قصابی ها خرج می کنند.

پیر بویلون، رئیس مشترک فدراسیون ملی قصابان، اغذیه‌فروشی‌ها و غذاخوری‌های بلژیک می‌گوید: «مردم بیشتر و بیشتری به تخفیف‌های سخت روی می‌آورند که در آن پای مرغ و گوشت چرخ‌کرده ارزان‌تر به فروش می‌رسد.

آنهایی که همچنان به قصاب سر می زنند، سفارش خود را کم می کنند: «دیروز پای بره 2 کیلوگرمی شش نفره گذشته است. مشتریان اکنون تا حد امکان کمتر خرید می کنند.

از دیگر زمینه هایی که خانوارها به دنبال پس انداز هستند می توان به لوازم الکترونیک و مد اشاره کرد.

طبق گفته AG Real Estate، که چندین مرکز خرید در بروکسل را مدیریت می کند، کالاهای لوکس نیز شاهد کاهش فروش هستند: “مردم همچنان به خود می پردازند، اما کنترل بیشتری بر مخارج خود دارند.”

عکس: (ج) بلگا/یوناس هامرز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *