بلژیکی ها همچنان کشور خود و فرانسه را به عنوان مقصد تعطیلات تابستانی ترجیح می دهند

به گزارش RTBF، چند هفته قبل از شروع تعطیلات تابستانی، انجمن تور اپراتورهای بلژیک (ABTO) رتبه بندی خود را از محبوب ترین مقاصد تعطیلات منتشر کرده است. جای تعجب نیست که فرانسه همچنان مقصد مورد علاقه بلژیکی هاست، در حالی که کشور زادگاه آنها در رتبه دوم قرار دارد.

بر اساس ارقام جمع آوری شده توسط ABTO، بلژیکی ها تقریباً به اندازه قبل از همه گیری همه گیر، قصد رفتن به تعطیلات را دارند. 77 درصد از آنها می گویند که در عرض 12 ماه قصد ترک این کشور را دارند. قبل از کووید، این نسبت 80 درصد بود.

مقصد مورد علاقه آنها تغییر نکرده است. 18 درصد از مسافران مورد بررسی قصد دارند تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانند. بلژیک دومین مقصد محبوب است و 11 درصد از بلژیکی‌ها قصد دارند تعطیلات خود را در اینجا بگذرانند. پس از آن اسپانیا (10 درصد)، ایتالیا (7 درصد) و آلمان (5 درصد) قرار دارند. اینها مقاصدی هستند که مسافران بلژیکی ترجیح می دهند با ماشین برای آن سفر کنند.

در میان بلژیکی هایی که با هواپیما به تعطیلات می روند، 16 درصد از مسافران مورد بررسی به اسپانیا، 14 درصد به یونان، 9 درصد به مصر و 7 درصد به ترکیه سفر خواهند کرد.

در مورد فعالیت های مورد علاقه مسافران بلژیکی، آنها متنوع هستند. 63 درصد از مسافران در شهر استراحت می کنند، 41 درصد به سمت ساحل می روند، 38 درصد از فعالیت در دل طبیعت و 30 درصد از مکان های فرهنگی دیدن می کنند.

برای 11 درصد بلژیکی‌هایی که تابستان امسال در بلژیک می‌مانند، سواحل بلژیک همچنان یک مقصد محبوب باقی می‌ماند در حالی که انتظار می‌رود والونیا نیز برخی از این گردشگران را جذب کند. در سال‌های 2020 و 2021، کلبه‌ها و اتاق‌های مهمان والونی عملکرد خوبی داشته‌اند و بلژیکی‌ها ترجیح می‌دهند به دلایل بهداشتی مرتبط با کووید، خیلی از خانه دور نشوند.

امسال صنعت گردشگری والون با کمی خوش بینی به تابستان نزدیک می شود. سخنگوی Gîtes de Wallonie گفت: “در حال حاضر نرخ اشغال 60٪ برای کلبه ها و 40٪ برای اتاق های مهمان داریم.” نزدیک به 80 درصد.”

سطح رزروها می تواند به سطح دوره قبل از کووید نزدیکتر باشد. این سخنگوی افزود: “نرخ پر شدن احتمالا تا پایان ژوئن افزایش می یابد، اما چشم انداز نسبتا خوب است.”

توسعه گردشگری شبانه در والونیا تنها به مناطق گردشگری سنتی مانند آردن، شرق منطقه والون یا هاینو مربوط نمی شود.

حومه اطراف Ath نیز با افزایش اقامتگاه های موجود، از جمله کلبه ها و اتاق های مهمان، رونق گردشگری را تجربه می کند. Laurent Dubuisson، مدیر دفتر گردشگری Ath گفت: “وقتی به ارقام 15 سال گذشته نگاه می کنیم، متوجه می شویم که در اوایل دهه 2000، 6500 شب در سال بود. ما اکنون تقریباً 40000 شب اقامت داریم. در طول سال.” وی افزود که بازدیدکنندگان عمدتا از فرانسه و بلژیک و همچنین از هلند می آیند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *