بلژیک به خودروهای قدیمی اجازه می‌دهد تا در خودروهای برقی «به‌ترتیب» شوند

در حالی که اروپا در حال حرکت برای ممنوعیت فروش خودروهای موتور احتراقی است، بلژیک آماده است اقدامات مشابهی مانند آلمان، بریتانیا، هلند و فرانسه انجام دهد تا به مردم اجازه دهد خودروهای قدیمی خود را به خودروهای برقی تبدیل کنند.

برای مدل‌های خاص، این کار می‌تواند به سادگی خارج کردن موتور، باک و گاهی گیربکس و سپس تعویض آنها با موتور الکتریکی و باتری باشد.

در کشورهای فوق الذکر، این عمل از قبل استاندارد و نظارت شده است.

حامیان این اقدام می‌گویند در صورتی که اتحادیه اروپا بخواهد از تولیدکنندگان اروپایی خودروهای الکتریکی که تنها خودروهایی هستند که در سال 2035 برای خرید در دسترس خواهند بود، حمایت کند، به پر کردن شکاف‌های عرضه کمک خواهد کرد.

با تعبیه مجدد خودروهای قدیمی با موتورهای الکتریکی، آنها می توانند با محیط زیست سازگارتر شوند و از حیاط زباله دوری کنند.

اما تبدیل خودروها مستلزم موافقت سازنده یا چشم پوشی از مسئولیت آن است که در صورت صدور فرمان دولت های منطقه امکان پذیر خواهد بود. دولت فدرال همچنین باید استانداردهای فنی را تعریف کند که چارچوب قانونی را تشکیل می دهد و اجازه تصویب را می دهد.

پیش از این، چالش های نهادی مانع از برداشتن چنین اقداماتی شده بود، اما اکنون پیشرفت هایی در حال انجام است.

نصب عقب‌نشینی از قبل در بلژیک از نظر فنی امکان‌پذیر است، اما شامل تایید خودروی اصلاح‌شده در خارج از کشور و سپس بازگرداندن آن برای گذراندن یک بازرسی فنی در اینجا است که یک روش پیچیده، زمان‌بر و پرهزینه است.

ژرژ گیلکینت وزیر تحرک فدرال اعلام کرد که فرمان سلطنتی لازم اکنون آماده است و سپس برای اطلاع رسانی به اتحادیه اروپا و سپس شورای دولتی بلژیک ارسال خواهد شد. پس از آن می توان آن را در قوانین منطقه ای اجرا کرد.

قیمت تعبیه مجدد یک وسیله نقلیه موتور احتراقی در یک خودروی الکتریکی به طور قابل توجهی کمتر از یک خودروی الکتریکی جدید است، اگرچه بستگی به مدلی دارد که باید برقی شود.

در فرانسه، جایی که عملیات بر روی چند برند استاندارد شده است، قیمت یک خودروی شهری پایه از 5000 یورو شروع می شود. برای مدل‌های قوی‌تر یا کمیاب‌تر، یا حتی مدل‌های قدیمی‌تر، این صورت‌حساب می‌تواند به 20000 یورو یا بیشتر افزایش یابد – هنوز هم کمتر از خرید یک خودروی الکتریکی کاملاً جدید.

به گفته مشاوران صنعت JATO Dynamics، میانگین قیمت یک خودروی الکتریکی جدید فقط با باتری در اروپا در سال گذشته پس از کسر مالیات 55821 یورو بود.

تعبیه مجدد یک خودروی موتور احتراقی موجود با خرابی کمتر، مالیات کمتر و بدون افت ارزش همراه خواهد بود، زیرا جابجایی مجدد قابل برگشت است. اما برد خودرو حداکثر تا 200 کیلومتر کاهش می یابد.

در بلژیک چندین استارت‌آپ با تمرکز بر ارائه لباس‌های قدیمی آماده راه‌اندازی هستند. برخی مانند Décarbone در وسایل نقلیه تجاری تخصص دارند در حالی که برخی دیگر بر روی خودروهای کلاسیک (Emobe) یا مدل های قدیمی تر (Green Propulsion) تمرکز می کنند.

این استارت‌آپ‌ها روی قوانین جدید حساب می‌کنند که به زودی و با کاربرد گسترده اجرایی می‌شوند. اگر تأییدیه‌ها برای اتصالات قدیمی در سطح فردی انجام شود، سود کمتری نسبت به زمانی که کل سری‌ها در یک زمان تأیید شوند، خواهند داشت.

والری دی بو، وزیر ایمنی راه والونیا، علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود این کار در سطح فردی انجام شود، خاطرنشان کرد: «اگر تطبیق مجدد مربوط به خودرویی مشابه با خودروی دیگری باشد که قبلاً در گذشته نصب شده است، بخشی از برنامه اولیه را می توان مجددا استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *