بلژیک به دلیل کمبود بودجه نمی تواند سالانه 75 قتل “جنایت کامل” را شناسایی کند

بلژیک به دلیل عدم کالبد شکافی در صورت مرگ، که در نتیجه محدودیت‌های بودجه‌ای است، سالانه 75 قتل “جنایت کامل” را از دست می‌دهد.

در حالی که دستورالعمل های اروپایی توصیه می کنند که کالبد شکافی در 10 درصد موارد مرگ انجام شود، نرخ واقعی بلژیک بین 1 تا 2 درصد است.

دانشمندان پزشکی قانونی که برای سیستم قضایی کار می کنند می گویند که آنها غرق در صورتحساب های پرداخت نشده و کاغذبازی هستند و کاهش تعداد قتل های نادیده گرفته شده در حدود 20 میلیون یورو در سال طول می کشد.

آنها همچنین خواستار قانونی جدید هستند که کالبد شکافی را به روشی سیستماتیک تر انجام دهد.

یکی از دانشمندان پزشکی قانونی ناامید دکتر فیلیپ بوخو است که ماه گذشته از سمت خود به عنوان معاون و سخنگوی انجمن پزشکی فرانسه استعفا داد.

بوکسو بار بیش از حد کار را در مؤسسه پزشکی قانونی دانشگاه لیژ توضیح داد.تصویر شده) که ریاست آن را بر عهده دارد، به دلیل نبود پزشک قانونی برای کمک به وی در زمینه کارشناسی قضایی.

ما، متخصصان امور جنایی، فراموش شده و تحقیر شده ایم. هیچ یک از شاگردان من نمی خواهد برای سیستم قضایی کار کند. همه آنها وارد بخش خصوصی می شوند.

این کارشناس پزشکی قانونی از پرداخت نکردن تمام قبوض دولت انتقاد کرد. جو غم انگیز است و دلیل خوبی هم دارد: تنها پس از تهدید وزارت دادگستری به اقدام قانونی بود که مؤسسه موفق شد درباره پرداخت 800000 یورو از یک میلیون بدهی معوقه خود مذاکره کند. ما در حال از دست دادن 20 درصد از بدهی آنها به ما هستیم، اما حداقل چیزی را پس می گیریم.

بوکسو گفت که وضعیت بودجه بسیار وخیم شده است، او مطمئن نیست که بتواند تجهیزات حیاتی را در صورت توقف کار جایگزین کند.

بوکسو گفت: «جرم کامل فقط در بلژیک به دلیل فقدان مقامات دولتی وجود دارد.

پشت در پرداخت، غرق در کاغذبازی

دانشمندان پزشکی قانونی که منتظر پرداخت های معوقه وزارت دادگستری هستند، مشکلات بیشتری دارند: از سال 2020، وظایف اداری آنها به شدت افزایش یافته است.

دکتر Jean-Pol Beauthier از مرکز پزشکی قانونی شارلوا توضیح داد: «برای هر مأموریت، ما اکنون باید صورت هزینه‌ها، درخواست و تأیید گزارشی را که تهیه کرده‌ایم به اداره مالیات بفرستیم.

این تأییدیه باید از سوی قاضی بازپرس یا دادستان پادشاه، که کارهای دیگری نیز انجام دهد، باشد.»

بوکسو نگرانی‌های مربوط به بوروکراسی را تکرار کرد و نگرانی‌های دیگری را در مورد خودمختاری کارشناسانی که باید برای تأیید گزارش‌های خود از طریق یک فرآیند زمان‌بر و با شفافیت کمی به یک قاضی تکیه کنند، مطرح کرد.

«این کار اداری ما را دیوانه می‌کند و ما را از دست می‌دهد: یک قاضی زمانی نتوانست یکی از گزارش‌های من را تأیید کند. یک گزارش کارشناسی که برای آن 700 یورو به یک مربی پرداخته بودم. از آنجایی که به موقع تاییدیه ای وجود نداشت، هیچ وقت پولی به من پرداخت نمی شود. من پول دادم و هیچ درآمدی ندارم. وقتی در این شرایط کار می کنید، سعی کنید کارشناسان جدید پزشکی قانونی را جذب کنید.

حدود 15 درصد از مرگ های اعلام شده “طبیعی” نیستند

بلژیک مدت‌هاست که در مورد توصیه‌های شورای اروپا در مورد تخصص پزشکی قانونی عملکرد ضعیفی داشته است.

نرخ 1-2٪ انجام کالبد شکافی علیرغم دستورالعمل 10٪ اروپا در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است: نرخ کالبد شکافی در آلمان حدود 8٪، در ایالات متحده 12٪، در انگلیس 24٪ و حتی 30-50٪ در کشور است. کشورهای اسکاندیناوی

کشورهای شمال اروپا چشم انداز عمل گرایانه تری دارند، در حالی که در [our] ذهنیت، به عنوان یک پرخاشگری در نظر گرفته می شود. این یک اشتباه است. “مهم نبودن چگونه مرده است، مشکل است! و کالبد شکافی همیشه با احترام انجام می شود.»

دکتر Jean-Pol Beauthier و پروفسور Wim Van de Voorde (KUL) مطالعه‌ای در مورد قتل‌های نادیده گرفته شده منتشر کردند: گفته می‌شود که هر سال در بلژیک حدود 75 قتل نادیده گرفته می‌شود.

Beauthier گفت: “تخمین تعداد قتل هایی که از عدالت کیفری فرار می کنند دشوار است، دقیقاً به این دلیل که آنها کشف نمی شوند.”

اما تعداد مواردی که پس از اعتراف دیرهنگام به ما باز می گردد، مثلاً زمانی که مرگ به عنوان مرگ طبیعی طبقه بندی شد، می تواند به عنوان یک شاخص عمل کند. برای ما، در کشورمان، حدود 15 درصد از مرگ‌های اعلام شده «طبیعی» نیستند.

پزشکان عمومی که هنگام مرگ به آنها مراجعه می‌کنند، ممکن است خود را در محاصره خانواده‌ای ببینند که می‌شناسند و با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند، که به گفته کارشناسان پزشکی قانونی می‌تواند اعلام مشکوک بودن مرگ را برایشان دشوار کند.

به طور مشابه، پزشکان عمومی برای تشخیص نشانه های محرمانه قتل آموزش ندیده اند و بر اساس شکایات رسمی، گاهی اوقات با فشار پلیس برای اعلام مرگ طبیعی مواجه می شوند. همچنین می‌تواند از سوی متخلفان وارد شود که برای بازگرداندن جسد به خانواده نیاز به گواهی فوت طبیعی دارند.

لایحه‌ای که در سال 2012 توسط جراح مغز و اعصاب ژاک بروچی برای انجام کالبد شکافی به شیوه‌ای سیستماتیک‌تر پیشنهاد شد، هرگز تصویب نشد، اما دانشمندان پزشکی قانونی امروز مایلند که این موضوع دوباره در دستور کار قرار گیرد.

بوکسو اذعان کرد: «اگر مرگ مشکوک باشد، برای جامعه با بررسی و عواقب قانونی دیگر هزینه خواهد داشت». اما به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا از جامعه محافظت کنیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *