بلژیک در پیروزی قانع کننده مقابل کانادا شکست خورد

باتشوایی که در غیاب روملو لوکاکو، طلسم مصدوم بلژیکی هدایت حمله بلژیکی را بر عهده داشت، در جریان بازی در نیمه اول گلزنی کرد تا شیاطین سرخ در صدر گروه F از مراکش و کرواسی که قبلاً 0-0 مساوی کردند، قرار بگیرد.
روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک، علیرغم کسب این برد، از نمایش بی‌حال تیمش چندان راضی نبود، زیرا شیاطین سرخ تنها با 9 تلاش موفق شدند روی دروازه کانادا، 21 گل بزنند.
اگر به خاطر نبود یک تمام کننده کانادایی و مهار پنالتی کورتوا از آلفونسو دیویس، نتیجه برای بلژیک رده دومی بسیار متفاوت بود.
مارتینز گفت: ما برنده می شویم، این مهمترین چیز امروز است. مثل همیشه، ما هنوز باید در این تورنمنت رشد کنیم و شرایط را بهبود ببخشیم.
بسیاری از تیم های برتر شکست خورده اند، زیرا همیشه باید در جام جهانی رشد کرد.
“اگر می توانید این کار را انجام دهید، اما در عین حال در مسابقات خود پیروز شوید، این چیزی است که می توانید روی آن بسازید.”
در تنها حضور دیگر خود در جام جهانی مکزیک در سال 1986، کانادا در هر سه بازی شکست خورد و موفق به زدن گل نشد.
علی‌رغم تلاش‌های الهام‌بخش دهه‌ها بعد، نتیجه یکسان باقی ماند زیرا کانادا با شکست دیگری از زمین ورزشگاه احمد بن علی خارج شد و نتوانست دروازه‌بان را پیدا کند.
زمانی که یانیک کاراسکو از بلژیک در دقیقه 11 توپ را کنترل کرد و دیویس در حالی که هواداران کانادایی وویجورز در حال غرش با پرچم به اهتزاز در آمدند، برای زدن پنالتی جلو آمد، به نظر می رسید که کانادا اولین گل مورد انتظار خود را به ثبت برساند.
اما کورتوا، یکی از بهترین دروازه بانان جهان، با توقف ضربه نقطه ضعف دیویس، امتیاز تاریخی خود را از دست داد.
هردمن، سرمربی تیم ملی کانادا گفت: «آنطور که می بینید گلزنی در این جام جهانی آسان نیست. “فکر می‌کنم قطعات آماده، ما باید آنها را تمیز کنیم.
فکر می‌کردم فرصت‌های از دست رفته‌ای وجود دارد که باید دوباره به جدول برگردیم.
“گاهی شب توست و گاهی نه.”
ایجاد خرابی
حمله کانادایی ها همچنان پرس بودند و سرعت آنها در دفاع بلژیک ویرانی ایجاد کرد و کورتوا را در نیمه اول مشغول نگه داشت.
با این حال، بلژیک پیش افتاد که باتشوایی بین دو مدافع شکست خورد، به توپ بلند توبی آلدویرلد برخورد کرد و در دقیقه 44 دروازه بان میلان بورجان را با شوتی از پیش رو برداشت.
هردمن گفت که مردانش در بازی ابتدایی خود در برابر بلژیکی های رده دومی که با بار انتظار وارد قطر شدند، رویکردی برای از دست دادن ندارند.
حامیان شیاطین سرخ که در فینال 2018 روسیه به مقام سوم دست یافتند، این بار از فهرست پر ستاره ای که “نسل طلایی” نامیده شده است، چیزهای بیشتری می خواهند.
کانادا که با قرار گرفتن در صدر گروه مقدماتی CONCACAF پیش از قدرت های سنتی منطقه ای مکزیک و ایالات متحده غافلگیر شد، نشان دهنده یک بازی بالقوه مشکل برای تیم مارتینز بود و ثابت کرد که دقیقا همین است.
هردمن گفت: «آنها امشب نشان دادند که به اینجا تعلق دارند. «خیلی وقت بود که برگشتیم
وی افزود: ما با چند گل وارد بازی خود شدیم. هدف اول بازی بی باک و گل دوم ماندن در بازی بود.
“من به کاری که آنها انجام دادند افتخار می کنم، واقعا افتخار می کنم. آنها ثابت کردند که می توانند اینجا بازی کنند.” (گزارش توسط استیو کیتینگ در الریان، گزارش تکمیلی نیک سعید، گابریل تتراولت-فاربر، ویرایش توسط اد اسموند)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *