بلژیک 3.5 میلیون دوز واکسن منقضی شده کرونا را نابود می کند

به گفته وزارت بهداشت فدرال که مسئول مدیریت ذخایر واکسن ها در این کشور است، حدود 3.5 میلیون دوز واکسن کووید-19 در بلژیک باید از بین برود.

این به این دلیل است که تاریخ مصرف آنها منقضی شده، آسیب دیده یا غیرقابل استفاده در نظر گرفته می شود.

3.5 میلیون دوز که باید دور ریخته شود، 6.45 درصد از کل دوزهای ارائه شده به بلژیک تا کنون را تشکیل می دهد – که در مجموع 54.3 میلیون با ارزش 80.2 میلیون یورو است.

طبق گزارش‌ها، نابودی واکسن‌هایی که در سال‌های 2021 و 2022 خریداری شده‌اند، در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا رخ خواهد داد.

اما، به گفته وزارت بهداشت، در بلژیک، با توجه به پوشش نسبتاً بالای واکسیناسیون، تعداد تخریب شده کمتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تا به امروز، از مجموع 4.8 میلیون مورد در بلژیک، تنها کمتر از 35000 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا ثبت شده است.

در ابتدای همه گیری، گفته می شد که بلژیک یکی از بدترین میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس را دارد.

بلژیک در خرید گروهی واکسن‌های کرونا در سراسر اروپا شرکت کرد. این نتیجه توافقی بود که بین کمیسیون اروپا و چندین شرکت دارویی پیشرو – Pfizer-BioNTech، Moderna، AstraZeneca، Janssen و Novavax منعقد شد.

با انجام این کار، خطر عمومی به حداقل رسید و بلژیک توانست اطمینان حاصل کند که تعداد کافی واکسن برای شهروندان خود خواهد داشت.

تعدادی از واکسن‌هایی که در آن زمان به کار گرفته شدند بسیار مؤثر بودند و در نتیجه مازاد آن تولید شد. از آن زمان این بیماری همه گیر تکامل یافته است و تا به امروز، جدیت ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بنابراین، در حال حاضر، واکسیناسیون تنها برای گروه هایی که بیشتر در معرض خطر هستند – مانند افراد مسن، به شدت توصیه می شود.

علاوه بر واکسن‌ها، سایر محصولات مرتبط مانند آزمایش‌ها و معرف‌ها و همچنین تجهیزاتی که استانداردهای بهداشتی لازم را ندارند، از جمله برخی ماسک‌ها، باید از بین بروند.

ارزش کل سهامی که قرار است از بین برود حدود 131 میلیون یورو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *