بنادر بلژیک برای اجرای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه کشتی‌های روسیه آماده می‌شوند

بنادر RTBF گزارش می دهد که بنادر بلژیک برای عواقب بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه در هفته جاری آماده می شوند.

کمیسیون اروپا روز سه شنبه پنجمین بسته تحریمی را علیه روسیه پیشنهاد کرد. این بار بحث هدف قرار دادن، از جمله، ممنوعیت صادرات زغال سنگ روسیه به اروپا است. بنادر اروپا نیز به روی کشتی‌های روسی یا کشتی‌هایی که توسط روسیه اداره می‌شوند بسته خواهند شد، با استثنائات خاصی.

بلژیک در حال آماده شدن برای اجرای این تحریم ها است که بنادری مانند زیبروگ، آنتورپ و گنت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وینسنت ون کویکن‌بورن، وزیر فدرال دریای شمال، در جریان بازدید از زیبروگ، آمادگی‌های در حال انجام را دید و در مورد پیامدهای احتمالی تحریم‌های جدید اروپا علیه روسیه بر بنادر بلژیک صحبت کرد.

به گفته Van Quickenborne، بندر گنت به دلیل توقف واردات زغال سنگ آسیب خواهد دید. کشتی های حامل زغال سنگ 8 درصد از ترافیک بندر گنت یا 2 میلیون تن در سال را تشکیل می دهند.

بندر آنتورپ نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. سال گذشته روسیه پنجمین شریک تجاری بزرگ این بندر بود. توقف برخی واردات مانند الوار یا سایر محصولات هدف تحریم های اروپا به معنای کاهش فعالیت در آنتورپ خواهد بود. اما کشتی های حامل نفت، برای مثال، به پهلوگیری در آنتورپ ادامه خواهند داد.

به گفته Van Quickenborne، در Zeebrugge، ضربه باید کمتر باشد، زیرا عمدتا گاز روسیه است که وارد آنجا می شود. این محصول نیز مانند نفت تحت تاثیر آخرین بسته تحریمی قرار نگرفته است.

علاوه بر این، بندر زیبروگ پیش از این نیز تحت تأثیر تحریم‌های خودروها، از جمله خودروهای لوکس در نظر گرفته شده برای مشتریان روسی، پس از اجرای تحریم‌های اروپایی توسط بلژیک قرار گرفته است.

کشتی های روسی تحت نظارت قرار می گیرند

در Zeebrugge، مرکز اطلاعات دریایی (MIK)، اقدامات مربوط به ممنوعیت دسترسی کشتی‌های روسی به بنادر بلژیک را نظارت خواهد کرد. MIK در سال 2007 با هدف تقویت امنیت در دریا و مبارزه با تروریسم تأسیس شد. این شامل پرسنل نیروی دریایی، پلیس ناوبری، گمرک و اداره کل ناوبری است. MIK مانند برج کنترل یک فرودگاه، کشتی ها را در دریا نظارت می کند.

بنابراین این سرویس قادر است 6000 کشتی روسی را در دریا در این سیاره رصد کند که 156 فروند از آنها در فهرست تحریم های اروپا قرار دارند. این شناورها از نزدیک توسط MIK نظارت می شوند.

برخی از کشتی‌های متعلق به شرکت روسی Sovcomflot از دسترسی به بنادر محروم شده‌اند. به طور خاص، تحریم‌ها به کشتی‌ها اجازه نمی‌دهند که یک خلبان زمینی برای هدایت کشتی به بندر یا اسکله برای پهلوگیری در بندر باشد.

انتظار می رود لایحه جدید ایمنی دریایی به زودی اختیارات MIK را برای ممانعت از دسترسی کشتی ها به بنادر به طور رسمی گسترش دهد.

تا آنجا که به کشتی‌های روسی مربوط می‌شود، ترس این است که در نتیجه تحریم‌های اروپا به سرعت تحت یک پرچم جدید ثبت نام کنند، که طبق قوانین دریایی روند سریعی است. با این حال، مقامات بلژیکی معتقدند که MIK ابزارهای لازم را برای شناسایی این تغییرات احتمالی در اختیار دارد و در صورت نیاز تحریم‌های اروپا، مطابق با آن عمل می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *