بهترین رستوران های بلژیک: ستاره های 2023 میشلن فاش شد

برندگان بلژیکی و لوکزامبورگ راهنمای میشلن 2023 اعلام شده‌اند و رستوران‌های متعدد در سه منطقه بلژیک چیزی را جشن گرفتند که از نظر بسیاری بالاترین دستاورد ممکن در آشپزی است.

بلژیک در حال حاضر دارای 22 رستوران دو ستاره و سه رستوران است که دارای سه ستاره هستند: Zilte در آنتورپ، Hof Van Cleve در Kruishoutem و Boury در Roeselare.

در فلاندر، برندگان جدید اولین ستاره میشلن عبارتند از De Bakermat و سرآشپز آن کوین گراف در Ninove، Willem Hiele در Oudenbrug، Misera و سرآشپز Nicolas Wentein Misera در Antwerp، Sensum با سرآشپز Maurice De Jaeger در Sint-Denijs Westrem، Table d. با سرآشپز Matthieu Beudaert در کورتریجک و گلس با سرآشپز Wouter Van Tichelen در آنتورپ.

در والون برابانت، سرآشپز Benjamin Laborie اولین ستاره را برای رستوران La Table de Benjamin Laborie در اوهاین دریافت کرد. در استان Hainaut، سرآشپز Tanguy de Turck از Le Vieux Château در Flobecq نیز این جایزه را به خانه برد.

دو ستاره میشلن به سرآشپزهایی اعطا می شود که “آشپزی استثنایی” تولید می کنند. امسال فقط یک سرآشپز جدید دو ستاره دریافت کرد: کارن توروسیان از رستوران بوزار در بروکسل.

همچنین اعطای یک ستاره سبز به سرآشپزها “در خط مقدم رویکرد پایدارتر به غذا شناسی” وجود داشت.

دو سرآشپز جدید این افتخار را به خانه بردند: کلمان پتیژان از رستوران La Grappe d’Or در آرلون و گرگوار گیلارد از Barge در بروکسل.

Mathieu Vande Velde از رستوران Le Roannay در Francorchamps افتخار سرآشپز جوان سال را دریافت کرد.

Vande Velde 24 ساله به دلیل شرکت در برنامه تلویزیونی محبوب سرآشپز معروف است و بازرسان بر “دانش چشمگیر او از محصولات، تکنیک و حس تداعی او” و همچنین بلوغ باورنکردنی او تأکید کردند.

پتیژان و ونده ولده هم اولین ستاره میشلن خود را به خانه بردند. یکی از ستاره‌های میشلن به معنای آشپزی “با ظرافت عالی” است.

سایر دریافت‌کنندگانی که برای اولین بار دریافت کردند عبارتند از: سرآشپز Manon Schenck از رستوران La Table de Manon در Grandhan در نزدیکی Durbuy، آشپز Wout Bru از رستوران Le Grand Verre، همچنین در Durbuy، آشپز Gregory Gillain از La Grange d’Hamois در Emptinne (استان نامور) و سرآشپز Nicolas Decloedt از Humus x Hortense در ایکسل، بروکسل.

هوموس x هورتنس (تصویر) اولین رستوران 100% گیاهی در بلژیک است که ستاره قرمز قرمز میشلن را دریافت کرده است و قبلاً یک ستاره سبز را برای پایداری دریافت کرده است.

این رستوران با تمجید از سرآشپزهای نیکلاس دکلودت و کارولین بائرتن که هر دو در مدرسه هتل تر دوینن آموزش دیده اند، گفت: «این رویایی است که در یک راهنمای آشپزی به یک رستوران غذاخوری وگان خوب اشاره کنیم که در آن سبک کلاسیک آشپزی فرانسوی هنوز هم حاکم است.

«چارچوب مرجع غذای کلاسیک با رویکرد غیر متعارف آنها کاملاً واژگون شده است. سیاست پایدار گسترده آنها منجر به تغییر پارادایم از نظر انتخاب مواد، تکنیک های آشپزی و نقش آشپز می شود.

رستوران بوزار در بروکسل تنها رستوران بلژیکی بود که امسال دومین ستاره را دریافت کرد و راهنمای میشلن نوشت: «رستوران بوزار سال‌ها نمونه‌ای از هنر در بروکسل بوده است. سرآشپز دقیق، دستور العمل های قدیمی را با نگاهی کاملا فردی به جزئیات زنده می کند.»

راهنما گفت: «سرآشپز کارن توروسیان می‌داند که چگونه احساساتی را که دارد به بشقاب منتقل کند. سیر تکاملی او بسیار جذاب است. تکاملی که او با صبر و حوصله قدم به قدم انجام داد تا در نهایت دو ستاره میشلن دریافت کرد.

در مجموع، منتخب سال 2023 برای بلژیک و لوکزامبورگ، 22 رستوران با دو ستاره میشلین را شامل می شود. بروکسل، با رستوران بوزار به عنوان یک تازه وارد، چهار. Le Chalet de la Forêt در Uccle، La Villa Lorraine اثر Yves Mattagne در بروکسل-سیتی و La Paix در اندرلخت همگی جایگاه خود را به عنوان رستوران های دو ستاره حفظ کردند.

شراب در شهر در جت و سن دانیله در گانشورن هر دو ستاره های خود را از دست دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *