بیش از نیمی از افراد کم بینا در خیابان احساس امنیت نمی کنند

یک نظرسنجی جدید منتشر شده توسط لیگ بریل نشان می دهد که بیش از نیمی از افراد دارای اختلالات بینایی در بلژیک در ملاء عام احساس امنیت نمی کنند.

این نظرسنجی گزارش داد که بیش از 9 نفر از هر 10 پاسخ‌دهنده اغلب در خیابان با موانعی از جمله اسکوترهای برقی، سطل‌های زباله خصوصی و انبوه جعبه‌های مقوایی مواجه می‌شوند.

حدود 55 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در نتیجه در خیابان احساس امنیت نمی کنند.

سیلوی دگرل، افسر ارتباطات لیگ بریل گفت که محیط شهری بلژیک در دهه گذشته به شدت تغییر کرده است – به ویژه با گسترش اسکوترهای برقی.

او می‌گوید: «مشکل اسکوتر نیست، بلکه افرادی هستند که سوار اسکوتر می‌شوند، که اغلب خیلی سریع می‌روند و متوجه نمی‌شوند که افراد کم بینا یا نابینا در پیاده‌روها منتظر هستند و بر روی آن‌ها مسواک زده می‌شوند، حتی متأسفانه ضربه می‌خورند». گفت.

با این وجود، او گفت که افراد دارای نقص بینایی بیشتر از سال های گذشته در خیابان ها راه می روند.

او گفت: «یک دهه پیش از هر ده نابینا و کم بینا هفت نفر هر روز یا تقریباً به بیرون رفتند. ما امروز تقریباً در 9 از 10 هستیم، بنابراین این بدان معناست که افراد بیشتری بیرون می‌روند و این بدیهی است که ما را بسیار خوشحال می‌کند.»

ونسا ورمیرن، که از سن 28 سالگی دچار اختلال بینایی شده است، به RTBF گفت که یادگیری زندگی با شرایط خود زمان زیادی را صرف کرده است.

بینایی من به مرور زمان کم شده است، تا روزی که خانه ام را ترک کردم تا در یک فروشگاه محله خرید کنم، خیلی دور نیست، و به سختی 50 قدم برداشته بودم – خاکستری بود و با اشک به خانه برگشتم. برگشتم و آن وقت بود که به خودم گفتم: “باید یاد بگیرم چگونه از این عصای سفید استفاده کنم.”

ونسا گفت که او معتقد است وضعیت به آرامی برای افراد دارای اختلالات بینایی در حال بهبود است.

او گفت: «ما در حال حاضر مردم ضعیفی هستیم. مردم فقط با دیدن عصای سفید فکر می کنند ما کور هستیم. اینطور نیست، بسیاری از مردم دچار اختلال بینایی هستند.

اکنون، با کاشی‌های لمسی و افرادی که به ما مراجعه می‌کنند و می‌پرسند «خانم کمک می‌خواهید؟» پیشرفت‌هایی وجود دارد. خوشبختانه، من همچنان مثبت هستم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *