تخمین زده می شود که 400000 بلژیکی دیابت نوع 2 دارند و آنها نمی دانند.

دیابت نوع 2 می تواند باعث مشکلاتی در رگ های خونی، اعصاب، چشم ها و پاها شود و ممکن است باعث مشکلات کلیوی، نابینایی و نارسایی قلبی شود. از هر 10 بلژیکی 1 نفر دیابت دارد، اما از هر 3 نفر 1 نفر آن را نمی داند.

لیگ دیابت بلژیک از همه افراد بالای 45 سال می‌خواهد تا ریسک خود را در وب سایت Gezondheidskompas دولت فلاندری محاسبه کنند. این پرسشنامه شامل سؤالاتی در مورد عوامل خطر یا چیزهایی است که ممکن است به شما در جلوگیری از دیابت نوع 2 کمک کند، مانند سیگار کشیدن، دور کمر، ورزش بدنی (یا کمبود آن)، خوردن سبزیجات و میوه در روز، سن شما و غیره.

آرنوت واترز، مدیر لیگ دیابت، این ارقام را “نگران کننده” می خواند. “بیشتر مردم از ابتلای خود به دیابت نوع 2 اطلاعی ندارند و فقط از طریق سایر مشکلات زمینه ای متوجه این موضوع می شوند. دیابت نوع 2 یک بیماری به آرامی در حال پیشرفت است. فقدان ورزش بدنی و عادات غذایی ناسالم باعث افزایش ارقام در افراد جوان می شود. “

تشخیص زودهنگام بسیار مهم است. “وقتی به موقع کشف شد، می توانید عادات غذایی و سبک زندگی خود را تطبیق دهید. دارو نیز می تواند کمک کند. دیابت نوع 2 به ویژه زمانی خطرناک است که هیچ اتفاقی نمی افتد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *