تفکیک خودکار زباله ها جایزه مخترع جوان بلژیکی را به همراه دارد

سه سال پیش، جوان 22 ساله آن زمان با استفاده از تسمه نقاله شروع به کار کرد که 40 یورو برای او در eBay و زباله های همسایه اش پس گرفت. او با آزمایش در باغ والدینش راهی برای پایدارتر و کارآمدتر کردن بازیافت زباله با استفاده از یک سیستم نوری که نوع زباله‌ها را تشخیص می‌دهد و یک بازوی روباتیک که آنها را دسته‌بندی می‌کند، ابداع کرد.

ویکتور به همراه شریک 27 ساله خود پیتر هدلی اکنون برنده جایزه مخترع جوان اروپا شده است.

این بلژیکی پس از بازدید از یک کارخانه بازیافت به عنوان بخشی از مطالعات مهندسی محیط زیست خود در امپریال کالج لندن، به این ایده رسید. ویکتور در Etterbeek در بروکسل بزرگ شد اما سال ها در بریتانیا زندگی می کند. اینجاست که او دید که بازیافت زباله چقدر کار فشرده است و تصمیم گرفت برای آن کاری انجام دهد. او به همراه پیتر هدلی پایان نامه خود را در مورد خودکارسازی بازیافت زباله نوشت و زمانی که بعداً به ایده ای برای خودکارسازی بازیافت زباله رسید، بلافاصله از دوستش از دانشگاه کمک گرفت. پیتر که همچنین یک مهندس کامپیوتر است، به او کمک کرد تا الگوریتمی ایجاد کند که شش نوع زباله را به لطف هوش مصنوعی و یک بازوی روباتیک برای مرتب‌سازی زباله‌ها تشخیص می‌دهد. این دو مرد جوان یک استارت‌آپ Recycleye تأسیس کردند و بیش از یک میلیون یورو جمع‌آوری کردند.
این دستگاه به همراه مایکروسافت و شرکت سخت‌افزار کامپیوتر Nvidia حرفه‌ای شده است. شرکت Three Years on Recycleye با غول‌های بازیافت زباله بریتانیا، فرانسه و ایتالیا قرارداد امضا کرده است. هفده سیستم هوش مصنوعی و پنج نوع بازوی رباتیک توسعه یافته است. آنچه قبلاً برای انجام یک کار ناسالم به صورت دستی و با هزینه های گزاف انجام می شد، اکنون می تواند خودکار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *