تهاجم به اوکراین: امانوئل مکرون “وحشت مطلق” را محکوم کرد و از مردم روسیه خواست تا “حقیقت را در چهره” ببینند.

رئیس جمهور فرانسه که در اجلاس G7 در آلمان شرکت می کند، در پیامی که به زبان های روسی و اوکراینی پخش شد، افزود: “ما در درد خانواده های قربانیان شریک هستیم. و خشم از چنین خواری.”

فرانسه از اعزام نفربرهای زرهی به اوکراین خبر داد

سباستین لکورنو، وزیر نیروهای مسلح فرانسه در مصاحبه ای که عصر دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد فرانسه «مقدار قابل توجهی» نفربر زرهی را به اوکراین خواهد فرستاد.

وی در مصاحبه با Parisian-Today در فرانسه و پخش در وب سایت این روزنامه گفت: «ارتش ها برای حرکت سریع در مناطق زیر آتش دشمن، به خودروهای زرهی نیاز دارند.

او می‌افزاید، بنابراین فرانسه «به مقدار قابل توجهی وسایل نقلیه حمل‌ونقل از این نوع VAB (وسایل نقلیه زره‌دار جلو) را که مسلح هستند، تحویل خواهد داد.

آقای لکورنو همچنین ارسال شش اسلحه سزار اضافی را که پرچمدار توپخانه فرانسوی است، فراتر از دوازده تفنگی که قبلاً علیه روس ها مستقر شده بود، به اوکراین تأیید می کند.

با این حال، وی هیچ جزئیاتی در مورد تاریخ برنامه ریزی شده برای اعزام این نیروی کمکی اضافی که توسط امانوئل ماکرون، رئیس دولت در 16 ژوئن در جریان سفر خود به کی یف اعلام شده بود، ارائه نمی دهد.

در مورد تحویل موشک‌های ضد کشتی که کی‌یف درخواست کرده بود برای «باز کردن نقض‌ها در این محاصره دریایی تحمیل‌شده توسط روسیه و بسیاری از کشورها را از تحویل غلات و مواد خام محروم می‌کند»، این «بخشی از پرونده‌های بررسی‌شده است». وزیر بدون ارائه جزئیات بیشتر.

از زمان آغاز حمله نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ فوریه، پاریس فراتر از توپ‌های سزار، موشک‌های ضدتانک میلان و حتی موشک‌های ضد هوایی میسترال به کی‌یف تحویل داده است.

در اواسط ماه آوریل، فلورانس پارلی، وزیر وقت نیروهای مسلح، تجهیزات نظامی تحویلی فرانسه به اوکراین را بیش از صد میلیون یورو تخمین زده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *