توییتر تبلیغات مشکوک به آب و هوا را ممنوع کرد

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که تعدیل محتوای این پلتفرم در چپ و راست مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرد، کسانی که آن را به سانسور متهم می‌کنند و کسانی که آن را به خاطر سستی آن سرزنش می‌کنند.

این شبکه اجتماعی در بیانیه ای اعلام کرد: ما معتقدیم که از شک و تردید آب و هوا نباید برای درآمدزایی در توییتر استفاده شود و تبلیغات گمراه کننده نباید حواس را از گفتگوهای مهم درباره بحران آب و هوا منحرف کند.

تبلیغاتی که “در تضاد با اجماع علمی” در مورد این موضوع است، دیگر تصویب نخواهد شد. برای داوری، توییتر از داده های IPCC، کارشناسان آب و هوای سازمان ملل استفاده می کند.

در اوایل آوریل، این نهاد معتبر گزارش‌های جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌داد انسان‌ها «بی‌تردید» مسئول گرمایش جهانی هستند که از دوران پیش از صنعتی شدن تا حدود 1.1+ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است. در حدود سال 2030 باید به +1.5 درجه سانتیگراد یا +1.6 درجه سانتیگراد برسد، یعنی ده سال زودتر از آنچه قبلاً تخمین زده شده بود، با پیامدهای ویرانگر.

پلتفرم‌های اصلی مرتباً متهم می‌شوند که به اندازه کافی با اطلاعات نادرست مقابله نمی‌کنند، به‌ویژه در مورد موضوعات حساس، از سیاست گرفته تا آب و هوا، جایی که پیامدهای آن در زندگی واقعی می‌تواند چشمگیر باشد.

توییتر اضافه کرد: «ما می‌دانیم که اطلاعات گمراه‌کننده درباره تغییرات آب و هوایی می‌تواند تلاش‌ها برای محافظت از سیاره را تضعیف کند.

یوتیوب (گوگل) اقدامات مشابهی را در پایان سال 2021 انجام داد، در حالی که فیس بوک (متا) از برجسته کردن حقایق علمی غیرقابل انکار از طریق بخشی اختصاص داده شده به محیط زیست حمایت می کند.

روز پنجشنبه، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، خواستار مقررات بیشتر در مورد رسانه‌های اجتماعی شد تا پاسخگوتر و شفاف‌تر باشد و گفت که موضوع در مرکز اطلاعات نادرست، کمتر «آنچه مردم پست می‌کنند» است تا «محتوای که این پلتفرم‌ها تبلیغ می‌کنند».

او یک سخنرانی پرشور در مورد این موضوع ایراد کرد زیرا ایلان ماسک، رئیس تسلا، در حال تلاش برای خرید توییتر است تا آن را به یک شرکت خصوصی تبدیل کند (در بورس اوراق بهادار فهرست نشده است).

ثروتمندترین مرد جهان، عاشق بزرگ تحریکات، شوخی ها و تمسخرها، معتقد است که شبکه توئیت ها آزادی بیان را محدود می کند. او قول داد که در صورت رسیدن به خواسته خود، اعتدال محتوایی کمتر سخت‌گیرانه‌تر و شفاف‌تر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *